This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Suplementy ogólnie
#21
Super. Biorę się do działania. Dzięki ?
Odpowiedz
#22
(05-06-2021, 10:39 AM)tomakin napisał(a): Kurcze, co jednemu pomoże, drugiemu zaszkodzi. Tu nie ma jednej dobrej rady dla wszystkich. Tyle można powiedzieć, że masz objawy zatrucia magnezem przez wywołanie niedoboru wapnia WE KRWI - a nie w organizmie. Taki niedobór "leczy" się w kilka dni, a nawet w kilka godzin, ale wróci jak wrócisz do nadmiaru magnezu.

Musisz po prostu zwiększyć wapń w diecie / w suplach i próbować tak, żeby nie wywołać tych objawów które miałeś, a ile tego dokładnie to już sam sprawdź drogą prób i błędów. 800 mg wapnia dziennie w suplach to taka raczej OK wartość, bliżej nawet górnej granicy.

A D3 po prostu bierz, ale też bez szalonych dawek, kilka tysięcy IU dziennie wystarczy aż nadto, może nawet od tysiąca zacznij.

No właśnie wczoraj organizm fajnie zareagował na wapń a dzisiaj już kicha rozbicie bóle mięśni paniczny nastrój itp . To realne żeby we krwi szala się przegięła  powodując niedobór magnezu? Czy organizm tak zareagował bo mu zwiększyłem wapń z 300 do 1000 wczoraj? Generalnie to jestem w miarę aktywny biegam z 3 razy w tygodniu po 6-7 km czy powinienem coś uzupełniać? Może to spowodowało niedobór jednego albo drugiego bo ostatnio nic nie uzupełniałem poza b komplex b12 350 mg wapnia i 100-200 cytrynianu nagnezu a no i miesiąc cynku właśnie skończyłem. Starałem się raz na tydzień podjeść trochę daktyli bo ponoć Maja miedź. Czy ja może robię coś nie tak? Bo już z takimi nerwicowymi tematami miałem w miarę spokój już ze 2-3 lata.
Odpowiedz
#23
Są inne czynniki, niż tylko wapń i magnez. Dietetyczne (niedobory, nadmiary - nadmiar magnezu niedawno poczułeś), ale też genetyczne, środowiskowe. Suplement pomaga tylko wtedy, gdy ma się niedobór tej konkretnej rzeczy.

Kombinuj z dawkowaniem wapnia i magnezu, bo skoro miałeś takie objawy po magnezie to by mogło wskazywać na niedobory, ale to nie jest rozwiązanie każdego istniejącego na świecie problemu nerwicowego.
Odpowiedz
#24
(05-07-2021, 09:01 PM)tomakin napisał(a): Są inne czynniki, niż tylko wapń i magnez. Dietetyczne (niedobory, nadmiary - nadmiar magnezu niedawno poczułeś), ale też genetyczne, środowiskowe. Suplement pomaga tylko wtedy, gdy ma się niedobór tej konkretnej rzeczy.

Kombinuj z dawkowaniem wapnia i magnezu, bo skoro miałeś takie objawy po magnezie to by mogło wskazywać na niedobory, ale to nie jest rozwiązanie każdego istniejącego na świecie problemu nerwicowego.

Ok. Dzięki za poświęcony czas. Generalnie miałem niedawno wizytę u gastrologa i robione jakieś tam badania krwi odnośnie stanów zapalnych to wszystko igła. Zanim miałem atak nerwicy to przez 3-4 tygodnie miałem tylko nawracajacy ból pleców (szyi i ramienia) a pracę mam siedzącą. dlatego myślałem, że to wapń albo magnez. Dzięki będę kombinował.
Odpowiedz
#25
To może być wapń albo magnez, ale nie musi. Suplementy pomogą tylko wtedy, gdy jest niedobór. Z kolei gdy niedobór jest, nie pomoże nic innego.

Reakcja na magnez sugeruje, że masz coś na granicy tężyczki, ale to trzeba powoli, na spokojnie rozpracować.

http://nerwica.vegie.pl/uzupelnienie-nie...gnezu.html

Z takich rzeczy na szybko, bez selenu w organizmie magnez nigdy się nie przyswoi, ale to tylko jedna z wielu zalezności.
Odpowiedz
#26
Thumbs Up 
(05-08-2021, 07:10 AM)tomakin napisał(a): To może być wapń albo magnez, ale nie musi. Suplementy pomogą tylko wtedy, gdy jest niedobór. Z kolei gdy niedobór jest, nie pomoże nic innego.

Reakcja na magnez sugeruje, że masz coś na granicy tężyczki, ale to trzeba powoli, na spokojnie rozpracować.

http://nerwica.vegie.pl/uzupelnienie-nie...gnezu.html

Z takich rzeczy na szybko, bez selenu w organizmie magnez nigdy się nie przyswoi, ale to tylko jedna z wielu zalezności.

Super. Dzięki zapoznam się.
Nie mam zamiaru dać jej żadnych szans z cierpliwoscia?dzisiaj zrobiłem runmageddon także nie ma rzeczy niemożliwych. Super artykuł, a po wysiłku dalej zostać przy niskiej dawce czy w dzień wysiłku podwoić? Np że 100 do 200?
Odpowiedz
#27
Uzupełnienie magnezu to kwestia wielu miesięcy, a nie tego, czy w dzień wysiłku weźmie się więcej, czy mniej. I jeśli faktycznie spadł, to warto zastanowić się, dlaczego, żeby za rok znowu nie być w punkcie wyjścia. Na razie nie wiemy, czy to w ogóle jest magnez, czy w ogóle masz jakieś niedobory, ale jeśli tak, to nie pojawiły się bez powodu. Może fatalna dieta, może problemy z przyswajaniem w przewodzie pokarmowym, może jakieś przypadłości utrudniające przyswajanie, np długotrwałe unikanie słońca i związany z tym spadek witaminy D3 doprowadziłby w konsekwencji do spadku magnezu.
Odpowiedz
#28
(05-08-2021, 12:32 PM)tomakin napisał(a): Uzupełnienie magnezu to kwestia wielu miesięcy, a nie tego, czy w dzień wysiłku weźmie się więcej, czy mniej. I jeśli faktycznie spadł, to warto zastanowić się, dlaczego, żeby za rok znowu nie być w punkcie wyjścia. Na razie nie wiemy, czy to w ogóle jest magnez, czy w ogóle masz jakieś niedobory, ale jeśli tak, to nie pojawiły się bez powodu. Może fatalna dieta, może problemy z przyswajaniem w przewodzie pokarmowym, może jakieś przypadłości utrudniające przyswajanie, np długotrwałe unikanie słońca i związany z tym spadek witaminy D3 doprowadziłby w konsekwencji do spadku magnezu.
Dzięki podrzuciłeś mi parę rzeczy które sprawdzę, a o których nie myślałem. Dieta raczej odpada bo odzywiam się zdrowo i staram zrownoważenie. Musiałbym sprawdzić d3 bo w słoneczne dni funkcjonuje całkiem inaczej. A w sumie cała zimę czułem się w miare ok dopiero pod koniec okresu "zimowego"spada nastroj. I podobnie było w zeszłym roku tylko bez takich jazdSmile sprawdzę ta d3 i spróbuję z tym selenem. Badanie selenu ma sens? Czy jest niewiarygodne? Żołądek teoretycznie mam przebadany przez 2 gastrologów łącznie z gastroskopia i oni nic tam nie widzą.
Odpowiedz
#29
No właśnie pod koniec zimy ma się najniższy poziom D3, więc to by się zgadzało. Z nią jest tak, że latem magazynujesz i ten poziom potem powoli spada przez zimowe miesiące. Przy niedoborze spada poziom magnezu, bo nie jest odpowiednio przyswajany w jelitach, ale ogólnie to dość skomplikowane zależności są.

http://naturalneleczenie.com.pl/2017/11/...tamina-d3/

tu jest o tym artykuł

nie, nie opłaca się badać selenu, wyniki są dość mało wiarygodne, a za ułamek ceny badania kupisz suplement, którym sobie wysycisz organizm na cały rok. Takimi dawkami się na pewno nie zatrujesz.
Odpowiedz
#30
No i fajnie dzięki za wielka garść informacjiSmile będę działał najpierw obadam ile mam tej d3 to powinno trochę wyjaśnić albo wykluczyć. Selen Sobie wrzucę profilaktycznie.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości