This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ile wapnia przy 4x100mg Mg dziennie
#1
Hej, po dluzszej przerwie biore teraz 4x100mg Glicynianu Magnezu dziennie. Ile wapnia powinienem do tego brac ? Mniej wiecej w co powieniem celowac, 200mg, 500mg, 1000mg dziennie oslonowo ? Biore magnez od kilku dni, teraz bezsennosc i stany lekowe, podejrzewam spadek wapnia. Witaminy D nawet nie dotykam, bo juz po dwuch psiknieciach tej w spraju jest o wiele gorzej ze wszystkim niz bez niej. 

Zaczalem miezyc cisnienie przez caly tydzien kilka razy dziennie i mam min 142, max 179, srednia w ciagu dnia to pewnie jakies 155-160. Tezyczka (mam podwierzona badaniem) moze powodowac nadcisnienie ? Dostalem juz leki na nadcisnienie ale poki co zadnej poprawy, w tym momencie mam 170. 

Powoli trace nadzieje ze da sie z tego w ogole wyjsc. Po jednym magnezie boli brzuch, po witaminie D jeszcze gorzej albo silna nerwowosc, albo brakuej wapnia, albo magnezu albo nie wiadomo czego, albo jakies stany lekowe, albo insomnia nie wiadomo z czego, wezmiesz wapn myslisz ze lepiej sie bedzie spalo, dziala przez kilka dni, pozniej jest tylko gorzej , ... i tak w kolko
Odpowiedz
#2
Może Cię zainteresuje, ale ostatnio po magnezie nie mam bezsenności i podwyższonego lęku. Ale co zadziałało - nie wiem. Gdzieś pod koniec tematu o obłączkach masz wypisane wszystko, co robiłem przed tą zmianą, listę zrobiłem, licząc, że uda się namierzyć co konkretnie sprawia, że jakiś procent (a może promil) ludzi reaguje na magnez bezsennością i nerwicą, zamiast odwrotnie.

Wapnia w tym czasie nie brałem, więc to nie on.

Zakładając, że to kwestia rzeczy, które biorę, a nie czegoś innego, mogło zadziałać coś, co wprowadziłem niedawno (kwercetyna, B12 pod język, melatonina etc), albo coś, co robię od dłuższego czasu, np od kilku miesięcy codziennie biorę małe dawki D3 i małe dawki magnezu, podobnie długo codziennie biorę piracetam, tego typu rzeczy mogą mieć działanie rozłożone w czasie. Chyba tam nie wypisałem karnityny, która też może mieć wpływ, a którą od niedawna biorę z dużą regularnością.

I owszem, tężyczka może wywołać podniesione ciśnienie krwi, a raczej to, co wywołuje tężyczkę, może też podnieść ciśnienie.

A ile konkretnie wapnia to już musisz sam na sobie sprawdzić. Dla każdego to będzie inna wartość, książkowo pisze się o proporcji 1 do 2, czyli na 400 mg magnezu będzie to 800 mg wapnia.
Odpowiedz
#3
Jak znajdziesz adres lekarza, który będzie w stanie odpowiedzieć na pytanie, czemu część osób po magnezie reaguje bezsennością, zamiast mieć poprawę snu, to daj znać, też się wybiorę.

Simon, u ilu lekarzy w sumie już byłeś i żaden nie wiedział, co tam jest grane?

Spróbuj może po kolei różnych rzeczy z tej mojej listy z tematu o obłączkach. Jak dobrze pójdzie, razem ustalimy, czemu niektórzy tak źle reagują na magnez, na forach anglojęzycznych sporo jest pytań o takie rzeczy, jedna osoba na kilkadziesiąt, może na kilkaset ma taką reakcję i nikt nie wie, dlaczego.

Aaaa właśnie, ważna sprawa. Część osób metodą prób i błędów dochodziła do wniosku, że winę ponosi GLICYNIAN magnezu, a inne formy, jak węglan czy cytrynian, nie dają takich objawów. Kup może najtańszy węglan, nie mleczan, bo sole kwasu mlekowego też mogą namieszać. Węglan albo cytrynian. Zobacz, czy problem nie zniknie. To też ciekawa sprawa, u części osób glicyna (lub jej sole) wywołują bezsenność, chociaż w badaniach pod kontrolą placebo glicyna bardzo poprawia jakość snu. Najwidoczniej jak poprawi u 9 osób, a u 1 bardzo pogorszy, to statystycznie będzie działać. Tylko co ta statystyka pomoże tej jednej osobie?

Druga sprawa, myślę, że u mnie mógł zadziałać potas. Biorę przed snem 3 do 5 gramów cytrynianu potasu, co odpowiada pi razy drzwi 1 do 2 gramów potasu. Zarówno potas, jak i wagę laboratoryjną można za grosze kupić na allegro, ewentualnie można jeść banany, jeden zawiera 0,5 grama potasu. Tylko nie przed samym snem, bo cukier wywalą w kosmos.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości