Na tym forum można dyskutować o naturalnych metodach wspomagania leczenia wszelkiego rodzaju schorzeń i przypadłości, łącznie z rakiem czy AIDS.
Rejestracja / Register  Zaloguj / Login  Galeria  Czat  Mapa Google  
Szukaj Użytkownicy 




Portal partnerski: Dołącz do Vivy, ratuj zwierzęta, promuj wegetarianizm - nie zwlekaj!



Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
magnez
Autor Wiadomość
wirtualna 
rowerowa

Dołączyła: 18 Gru 2013
Posty: 44
Wysłany: 2013-12-19, 18:38    magnez

Hej, widziałam sporo na ten temat na temacie ogólnym, ale ginie on tam trochę :) i chyba należy mu sie osobny temat podobnie jak to jest z innymi suplami.

Dzięki za dokładne wyliczenia chemiczne :) i prośba o pomoc od kompletnego laika :) mam już ten 6-hydrat siarczanu wapnia w ilości 100g - co teraz?

1/ Czy odmierzam go w stosownej ilości i łykam na sucho czy potrzebuję go w czymś rozpuścić? CHodzi mi o kwestie przyswajalności w pierwszej kolejce, potem o ewentualne kwestie smakowe

2/ czy w związku z tym, że może chłonąć wodę nie lepiej go rozpuścić od razu w wodzie (ewentualnie czymś co poprrawi przyswajalność) i dawkować odmierzając ilość np. małą strzykawką? (jeśli to dobry pomysł to w jakiej ilości płynu rozpuścic 100g żeby dawka była łatwa do odmierzenia)

3/ btw, są może jakieś proporcje uwzględniające wagę ciała, tzn. na kilogram czy też dawki są niezależne od wagi? jakieś inne zależności (płeć, wiek, dawkowanie przy dużych niedoborach vs dawkowanie bez niedoborów

4/ podajcie pls listę najlepiej przyswajalnych związków magnezu i najgorzej. Czasami jak się czyta Wasze dyskusje to pojawiają się tam różne związki (jako zawodowcy poruszacie się w tym znacznie sprawniej niż laicy...) a prosty człowiek głupieje :)

i pls jeszcze raz o częstotliwości dawkowania, rozumiem że wpływa korzystnie na przyswajanie ale nie ogarniam ile konkretnie co jaki czas byłoby właściwą opcją :)
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14315
Wysłany: 2013-12-19, 22:40    

czekaj czekaj, jaki siarczan wapnia? :D WĘGLAN wapnia, siarczany są... no, niewskazane. Poza tym temat miał być o magnezie, nie o wapniu, zgubiłem się :D
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
wirtualna 
rowerowa

Dołączyła: 18 Gru 2013
Posty: 44
Wysłany: 2013-12-20, 10:57    

Chlorek magnezu oczywiście :)

przebrnęłam wreszcie do końca tematu z suplami i rozumiem, że 2 g tego chlorku to dobra dawka, ale pamiętam że było coś jeszcze o częstym podawaniu niższych dawek co poprawiało przyswajanie. Przypomnijcie :)
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14315
Wysłany: 2013-12-21, 02:00    

Tak, rozbicie na wiele porcji w ciągu dnia zwiększa przyswajanie, tak jest przy niemal każdym suplemencie.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Kakukator997

Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 47
Wysłany: 2014-01-19, 16:01    

A czy łącząc chlorek magnezu z kwaskiem cytrynowym otrzymam cytrynian magnezu a tym samym pozbędę się chloru ?
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14315
Wysłany: 2014-01-19, 19:10    

nie :D

węglan magnezu - tak, ale nie chlorek
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Kakukator997

Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 47
Wysłany: 2014-01-19, 22:10    

To do bani bo nigdzie nie mogę znaleźć węglanu magnezu :(
 
     
flojd

Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 280
Wysłany: 2014-01-19, 22:28    

To serio tak łatwo uzyskać cytrynian magnezu?
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14315
Wysłany: 2014-01-20, 02:07    

nie wiem, na ile trwały jest węglan magnezu, teoretycznie powinno być jak z węglanem wapnia - w momencie gdy do wody wsypie się jednocześnie węglan i kwasek cytrynowy, powstaje roztwór cytrynianu wapnia. Trzeba oczywiście dać mu się 'wybuzować" mocno mieszając, niech przereaguje, ale tak, to aż takie proste.

Kakukator, a ja jeszcze raz zapytam, jesteś pewien, że potrzebujesz aż tylu suplementów? Bo dobrze pamiętam, że bierzesz kilka różnych - chlorek wapnia, magnezu i potasu? Z tej grupy najprościej wymienić wapń na cytrynian.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Kakukator997

Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 47
Wysłany: 2014-01-20, 14:50    

Chlorek wapnia już zamieniłem na cytrynian - jest OK.
Ale szukam węglan magnezu bo też wolał bym zrobić z niego cytrynian - zawsze to łatwiej się pije :)
 
     
Eternal.Fist

Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 20
Wysłany: 2014-01-20, 23:21    

Witam. Na wstępie chciałbym podkreślić, że jestem pod niesamowitym wrażeniem przedmiotowego forum, zakres wiedzy niezwykle szeroki, budzi szacunek. Dzięki

A moje pytanie dotyczy takiej kwestii czy podniesie się poziom magnezu i cynku poprzez suplement ZMA, który oprócz magnezu zawiera również cynk i witaminę B-6.
W ZMA jest zalecenie aby nie łączyć go z wapniem tylko odczekać jakiś czas po spożyciu wapnia (co najmniej godzinę). Stosuje się go raz dziennie przed snem. W tym co akurat mam dawka jaką zacząłem brać przy 3 kapsułkach to : Magnez 225 mg (Cytrynian magnezu, tlenek magnezu), Cynk 15 mg (siarczan mono L-metioniny cynku, L-asparaginian cynku) oraz witamina B6 (5 mg).
Zma stosuję dlatego że mam nadzieję na uzupełnienie niedoboru cynku, a przy tym podniesienie słabego poziomu testosteronu, plus podwyższenie ogólnego poziomu magnezu który u mnie jest marny. W kilku badaniach jakie przeprowadziłem przez ostatnie pół roku wyniki zawsze były pomiędzy 0,72-0,77 mmol/l, gdzie odpowiedni poziom w organizmie to od 0,66mmol/l do 1,07 mmol/l. W tym czasie brałem rożne preparaty z magnezem i w sumie nigdy nie podniosłem jego poziomu. Wiem że jest w normie ale jak widać w dolnej granicy. Najprawdopodobniej przez stres i ciężkie treningi.

Oprócz tego biorę również ogólny zestaw witamin dla sportowców (rano) w którym jest: m.in. Magnez -190 mg, cynk 15 mg, witamina B-6 18,8 mg. Czyli w sumie są to te same składniki co w ZMA. Ale w ogolnym zestawie witamin jest również wapń 100 mg co chyba nie wpłynie pozytywnie na adaptację tych składników.
Łącznie na cały dzień jest: Magnez 415 mg, cynk 30 gram, witamina B-6 23,8 mg tylko z tych 2 suplementów (witaminy plus ZMA).

Moje pytanie jest takie czy jest sens stosowania ZMA (w połączeniu magnezu z cynkiem i witaminą B6) czy lepiej brać każdy z osobna?.
Czy wystarczy taka dawka magnezu na cały dzień (z suplementów) czy jeszcze dołożyć ?
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14315
Wysłany: 2014-01-21, 03:42    

ZMA to zwykły suplement tych trzech rzeczy i naprawdę nie ma większego znaczenia, czy bierze się to razem ,czy oddzielnie. Magnez w takiej ilości zablokuje nieco przyswajanie cynku, ale nie będzie to duża różnica. Przejmujesz się czymś, co nie ma znaczenia :D

Poziom suplementacji magnezem trzeba ustalać "na samopoczucie", czasem po magnezie ludziom pojawia się bezsenność, czasem rozwolnienia - to sygnał że jest go za dużo i trzeba albo zmniejszyć, albo (lepiej) dorzucić trochę wapnia. Z tego co piszesz masz go raczej za dużo niż za mało. Dla sportowców wapń jest często nawet ważniejszy niż magnez, więc dorzuć go. Przyjęło się, że lepiej wapń brać rano, a magnez wieczorem.

Jedna rzecz jest za to istotna o której nie napisałeś - miedź. Takie dawki cynku dość szybko mogą doprowadzić do spadku jej poziomu, co jest bardzo niezdrowe. Dorzuć ze 2 mg miedzi czy z jakiegoś multi (ciężko będzie...), czy z monosuplementu (jeszcze ciężej, na allegro ostatnio sporo podróbeki). Ja sobie poradziłem robiąc roztwór siarczanu miedzi, zresztą w podobny sposób uzupełniałem cynk.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Eternal.Fist

Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 20
Wysłany: 2014-01-21, 21:47    

W tym suplemencie sportowym jest: Miedż - 500 [µg] czyli to jest 0,5 [mg] z czego wynika że nadal za mało, muszę dołożyć !!

Przy założeniu ze dokładam dodatkowo miedz t.j. pozostałe 2,5 gram to kiedy go stosować w ciągu dnia ? (rano biorę suplement witamin, gdzie jest zarówno: miedz i cynk, a przed spaniem ZMA z cynkiem). Może więc miedz dołożyć w połowie dnia żeby nie zaburzać wchłaniania Cynku na wieczór. ?

I jeszcze jedno małe pytanie t.j. czy taki suplement jak ZMA brany przed spaniem popijać wodą czy brać kapsułki bez wody. Producent nic nie napisał w tej kwestii. ?
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14315
Wysłany: 2014-01-22, 04:15    

nie grama tylko miligrama, 2,5 grama miedzi zabiłoby Cię :D

miedź spokojnie można co drugi dzień, obojętnie kiedy - ale lepiej rano i tak ze 2-3 godziny powinno być przerwy pomiędzy miedzią a jakimkolwiek innym suplementem czy cynku, czy wapnia, czy magnezu.

tabletkę zawsze popija się wodą, a jeśli nie jest jakaś dojelitowa - to najlepiej jeszcze rozgryźć, bo czasem organizm ma problem z rozpuszczeniem tego.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Kakukator997

Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 47
Wysłany: 2014-01-22, 14:21    

Mam możliwość zakupienia węglanu magnezu ale padło pytanie od sprzedawcy czy interesuje mnie zwykły węglan czy zasadowy. Nie wiem jaka jest różnica i z którego się robi cytrynian ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: