Na tym forum można dyskutować o naturalnych metodach wspomagania leczenia wszelkiego rodzaju schorzeń i przypadłości, łącznie z rakiem czy AIDS.
Rejestracja / Register  Zaloguj / Login  Galeria  Czat  Mapa Google  
Szukaj Użytkownicy 




Portal partnerski: Dołącz do Vivy, ratuj zwierzęta, promuj wegetarianizm - nie zwlekaj!



Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Szybkie pytania
Autor Wiadomość
Tric

Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 256
Wysłany: 2015-05-08, 15:36    Szybkie pytania

1.Czy kapsułki żelatynowe szkodzą? Dlaczego?
2.Czy da się kolagen kupić w formie "czystej", metodą "bardzo tanich suplementów"?
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14625
Wysłany: 2015-05-10, 06:07    

1. nie, o ile pominiesz choroby prionowe które teoretycznie mogą być przenoszone w każdym pokarmie tego typu
2. nie, teoretycznie można próbować suplementacji glicyny, ale nie wiadomo czy to coś da, zwykła żelatyna z tego co wiem nie działa tak jak kolagen - ale tu prawdy nie dojdziesz, nikt nigdy nie robił badań w których porównał jedno z drugim.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Tric

Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 256
Wysłany: 2015-05-10, 12:25    

1.To czego dostarczać żeby organizm sobie sam wytworzył kolagen?
2.A kapsułki wegetariańskie? link
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14625
Wysłany: 2015-05-11, 06:05    

Dostarczając kolagen, dostarczasz też wszystkie półprodukty, ale to też nie takie proste - musi być też odpowiedni poziom np witaminy C w organizmie i paru innych rzeczy. Ale najważniejszy jest sam kolagen i jak masz trochę kasy na zbyciu, możesz po prostu kupić jakiś 4flex czy coś takiego.

Kapsułki wege tez nie szkodzą, w ogóle żadne kapsułki nie szkodzą, inaczej nie byłyby dopuszczone do sprzedaży. To nie leki, gdzie trzeba rozważyć czy korzyści są większe od skutków ubocznych.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Tric

Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 256
Wysłany: 2015-05-11, 11:57    

Ok to będę kombinował z 4flex jak wrócę na siłownie, ogólnie chcę zadbać o stawy i przyczepy mięśni.
 
     
Tric

Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 256
Wysłany: 2015-05-15, 11:40    

Tomakin mógłbyś napisać coś o florze bakteryjnej, z czym to sie je itp. Co dostarczać by było prawidłowe zakwaszenie, a nie chwilowy efekt. Jak ją wspomóc, co dodać do diety, czy ty coś stosujesz?
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14625
Wysłany: 2015-05-18, 20:47    

o florze nie da się szybko napisać, to baaaaaaaardzo złożony problem, na pewno nie na ten temat :D
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Tric

Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 256
Wysłany: 2015-05-19, 01:01    

Chodzi mi o artykuł, taki jak pisałeś odnośnie innych rzeczy, gdzie piszesz o tym kompleksowo :D
 
     
Tric

Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 256
Wysłany: 2015-05-19, 12:07    

Kazeina w twarogu, jeść czy nie jeść? (Duża szkodliwość?) Na forum co jakiś czas ktoś piszę że nie je tego, zastanawia mnie dlaczego. Pytam jako osoba uprawiająca sporty (siłownia, sztuki walki).
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14625
Wysłany: 2015-05-19, 21:06    

Nie ruszałem jeszcze flory jelitowej w oddzielnym artykule, nie licząc jednego małego ogólnego w dziale z artykułami - to zbyt skomplikowane, żeby tak o po prostu dać receptę co i jak robić.

A na kazeinie i twarogach się nie znam, ogólnie nabiał nie jest zbyt zdrowy, jedyny faktycznie zdrowy produkt odzwierzęcy to ryby i wszelkiego rodzaju morskie paskudztwa - małże czy krewetki, jeśli nie liczyć oczywiście zanieczyszczeń środowiska które się w nich mogą kumulować.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Tric

Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 256
Wysłany: 2015-05-19, 23:34    

A jajka? Jesteś wegetarianinem, czy weganem?
Rozumiem że to jest skomplikowane, pewnie zebranie wszystkiego b.dużo zajmie, ale takie fundamenty byłyby pomocne. A tak na szybko, 2-3 rzeczy które można pod tym kątem do diety wprowadzić?
 
     
Tric

Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 256
Wysłany: 2015-05-21, 16:00    

Nie wiem w jakim temacie to pisałeś, ale wspominałeś że po witaminie C trzeba zwiększyć spożycie białka, tylko po wit.C, czy przy innych również? I dlaczego, o co z tym chodzi?
Wspominałeś również, że jak już mięso to ryby, jednak koszt ryb jest gigantyczny, czy taki filet z mintaja sie nadaje? Chciałbym oprzeć białko na jajkach + filet, czasem podroby czy zwykłe mięso
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14625
Wysłany: 2015-05-23, 19:18    

Z jajkami to na dwoje babcia wróżyła, są badania w których bardzo zwiększają ryzyko niektórych chorób, są takie gdzie zmniejszają ryzyko innych

Ostatnio się zajmuję dość dokładnie zagadnieniem flory jelitowej, ale to naprawdę BARDZO skomplikowane, np trzeba mieć odpowiednio wysoki poziom kwasów żółciowych - wege tego często nie mają, jeśli poziom tauryny spadnie im poniżej pewnej wartości. Więc w ich przypadku zwiększenie stężenia żółci jest korzystne. Ale jeśli mięsożerca sobie o tyle samo zwiększy, to będzie miał z tego powodu duże problemy z przewodem pokarmowym, bo będzie miał jej po prostu za dużo. Druga rzecz, wege i mięsożercy mają z reguły zupełnie różne składy flory jelitowej - więc powinni w inny sposób o nią dbać, co jest korzystne dla jednych bakterii, szkodzi innym. Generalnie - błonnik jest OK i to można powiedzieć na pewno. Reszta to już rzeczy które zależą od szeregu czynników, tutaj powiedzenie "co jednemu pomoże, drugiego zabije" jest bardzo, ale to bardzo na miejscu.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Tric

Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 256
Wysłany: 2015-05-24, 11:34    

Ok, to chwilowo tylko ten błonnik ogarnę i czekam aż zgłębisz temat :mrgreen:

Powtórzę jeszcze poprzednie pytanie, bo jest dla mnie dosc ważne:
"Nie wiem w jakim temacie to pisałeś, ale wspominałeś że po witaminie C trzeba zwiększyć spożycie białka, tylko po wit.C, czy przy innych również? I dlaczego, o co z tym chodzi?
Wspominałeś również, że jak już mięso to ryby, jednak koszt ryb jest gigantyczny, czy taki filet z mintaja sie nadaje? Chciałbym oprzeć białko na jajkach + filet, czasem podroby czy zwykłe mięso" Głównie na tym mintaju chciałbym oprzeć, ale nie jestem pewien jego "jakości", sklepowy po rozmrożeniu straci 20-30% wagi jak woda zejdzie

Ps. ile tego błonnika, forma czysta chyba też jest? Gdzieś widziałem błonnik do kupienia
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14625
Wysłany: 2015-05-26, 02:52    

błonników masz miliony odmian, to tak jakbyś pytał o "węglowodany" - tego jest za dużo żeby ogarnąć jednym pojęciem, ogólnie możesz po prostu otręby kupić, to będzie wystarczająco dobre.

nie przypominam sobie żebym coś pisał o zwiększaniu białka po C, nie kojarzę teraz żadnego takiego mechanizmu ktory by to usprawiedliwiał - może sie przejęzyczyłem czy coś.

Ogólnie jest niemal niemożliwe, żebyś przy "normalnej" diecie miał za mało białka, jak badali ludzi trenujących na siłowni to NIKT nie miał niedoboru z kilkuset przebadanych osób, żaden z nich nie odniósłby żadnej korzyści z odzywek białkowych. Inna sprawa gdy są to ludzie narażeni na niedobory - np wegetarianie (czyli ja) albo osoby po 50 roku życia, wtedy owszem, ale dla młodych? Po co, ta histeria z białkiem jest nakręcana przez producentów odżywek. Ryby bardziej jako źródło kwasów nukleinowych, jodu, omega 3 i selenu, niż białka. To są przyczyny dla których ludzie spożywający duże ilości ryb mają niższe ryzyko raka i kilku innych schorzeń.

Jak już to pomyśl po prostu o jakimś gainerze, będzie i białko i kalorie. Tyle że wiadomo, to kosztuje - chociaż gdyby tak przeliczyć kcal z ryb na złotówki i sprawdzić jak to się ma do kcal z odżywek na złótówki, to kto wie - mi mutant mass wyszedł prawie identycznie swego czasu jak pizza do odgrzewania z tesco.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: