Na tym forum można dyskutować o naturalnych metodach wspomagania leczenia wszelkiego rodzaju schorzeń i przypadłości, łącznie z rakiem czy AIDS.
Rejestracja / Register  Zaloguj / Login  Galeria  Czat  Mapa Google  
Szukaj Użytkownicy 




Portal partnerski: Dołącz do Vivy, ratuj zwierzęta, promuj wegetarianizm - nie zwlekaj!



Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Uzupełniamy cynk
Autor Wiadomość
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 15395
Wysłany: 2016-07-29, 23:16    

Nie, nie odkłada się w mózgu - rośnie jej poziom we krwi i może powodować różne dziwne objawy, ale nie odkłada się. To dość popularny, ale jedynie mit. Statystycznie osoby z depresją mają lekko podniesiony poziom miedzi, ale przypuszczam, że wynika to nie tyle z jej nadmiaru jako takiego, co z niedoboru cynku - jeśli ten cynk podniesiesz, ryzykujesz, że sobie miedź wypłuczesz i może się skończyć nieciekawie. Bierz ją w małych dawkach, bierz dopiero po kilku tygodniach suplementacji cynku, ale bierz.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
tanashuan

Dołączył: 19 Lip 2016
Posty: 13
Wysłany: 2016-08-01, 10:28    

Jest tak źle, że musiałem zrezygnować z pracy. Mam duże problemy z koncentracją i na niczym nie mogę się skupić bo mam taką gonitwę myśli i irracjonalne dołujące mocno myślenie i rozbiegane myśli.
Potrzebuje pomocy i szam szukam drogi wyjścia po omacku w tym moim zagubieniu.
Wcześniej byłem bystrym i operatywnym gościem. Teraz nie wiem co się ze mną dzieje...Jestem bezsilny....

Tomakinie, ile tych tygodni radziłbyś mi brać cynk bez miedzi?
8 tygodni(2 miesiące nie będzie za dużo)? I lepiej w dawce taką jak teraz zacząłem czyli 30 mg na dobranoc przed snem czy zwiększyć do 50 mg?
Kiedy powinienem spodziewać się polepszenia samopoczucia, w przypadku gdyby to cynk był przyczyną?
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 15395
Wysłany: 2016-08-01, 18:35    

Po cynku poprawa jest bardzo szybka w innych sferach - po kilku dniach widać, że ma się inną skórę, mocniejsze włosy i tak dalej. Samopoczucie zmienia się po kilku tygodniach, pełna poprawa jest po kilku miesiącach.

Może jednak warto zrobić badania, skoro jest tak źle? I w ogóle wybrać się do ogólnego lekarza?
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
tanashuan

Dołączył: 19 Lip 2016
Posty: 13
Wysłany: 2016-08-02, 13:35    

Tomakinie byłem u lekarza...Zrobiłem szczegółowe badania-wyślę Ci je....Może Ty się czegoś dopatrzysz ale wyniki są bardzo dobre a psychika cierpi......
Coś mi chodzi po głowie i nie daje spokoju....
Pamiętasz o tych czterech kąpielach w siarczanie cynku ( szklanka na wannę ) , które zrobiłem?
Może to zbieg okoliczności ale od tego czasu jakoś mi się pogorszyło....Myślisz, że mogłem jakoś nabroić tymi kąpielami? Pisałeś, że sam stosujesz czasami kąpiel w siarczanie magnezu, gdzie w jednej szklance też jest od groma magnezu....czy więc z siarczanem cynku do kąpieli jest inaczej niż z siarczanem magnezu i ta szklaneczka siarczanu cynku na wannę działać może inaczej niż szklaneczka siarczanu magnezu ?
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 15395
Wysłany: 2016-08-03, 00:39    

Nie znam nikogo, kto wpadł na pomysł kąpieli w siarczanie cynku, więc ciężko powiedzieć :D
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
soley

Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 74
Wysłany: 2016-10-04, 20:32    

Rembak
co u Ciebie?
napiszę jak jest u mnie w chwili obecnej,głównie chodzi o zrywanie i bezsenność.
Cynk,na początku likwidował szarpania,które nie dawały zasnąć,ale później już nie.Zaprzestałam więc suplementacji,doszłam do tego że mam bardzo duży niedobór magnezu,naprawdę duży! ale magnez to nie wszystko,witamina D nie miała prawa się przyswoić bo nie było magnezu,z wapniem też było kiepsko.Zaczęłam najpierw intensywną suplementacje magnezem,konkretnie cytrynianem rzędu 800 czasem 900 mg,później dodałam wapń i wcale nie było idealnie,ale wiedziałam że trzeba zadziałać z magnezem.Następnie wprowadziłam D3 już trochę lepiej ale jeszcze nie,dodałam b12 i szarpnięć nie ma,a jeżeli się pojawią to są szczątkowe.Trzeba czasu,no ale samopoczucie z dnia na dzień lepsze,śpię bez przebudzeń około 7 godzin,czyli nie jest źle,Sprawa jest świeża,nie wiem jak będzie dalej jednak napisałam,może skorzystasz z moich doświadczeń
 
     
Rembak2

Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 87
Wysłany: 2016-11-20, 16:56    

Sory Soley ze dopiero odpisuje ale nie bylo mnie jakis czas

U mnie w sumie bez zmian ale ja nie biore supli wiec nie ma sie czego spodziewac
Duze te dawki bierzesz jak dla mnie to troche hardcor Ja bym bral mniej ale wszystkiego po troche
Np niedawno zauwazylem i doszedlem do wniosku ze najpierw trzeba uzupelnic pierwiastki sladowe jesli sie ma ich niedobor zanim zaczniemy brac magnez wapn i potas Bo te pierwiastki zalewaja nas tymbardziej jak bierzemy wit D3 i tworzy sie nierownowaga i organizm i tak to wysika wszystko

Tomakin doszedlem do wniosku ze u mnie jednym z problemow jest za wysoki poziom estrogenow Znalazlem na necie ze dobre na zbicie estrogenow sa Cynk Wit B6 i Cholina wiec moje pytanie jaka Choline bys mi polecil ?
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 15395
Wysłany: 2016-11-20, 23:38    

zanim coś zaczniesz robić, zbadaj sobie ich poziom - faktycznie jest mocne podejrzenie, że takie zmiany jakie masz na paznokciach biorą się z zaburzenia poziomu estrogenów / gospodarki sterydami, ale zanim coś się zrobi, bada się żeby nie zacząć sobie szkodzić zamiast pomagać.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Rembak2

Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 87
Wysłany: 2016-11-22, 17:03    

Badalem juz kiedys Hormony i wszystkie procz wolnego testosteronu mialem ponad norme Poza tym czesto mam zmazy nocne w wieku 30 kilku lat To nie jest normalne wiec napewno cos jest nie tak z moimi hormonami

Jesli chodzi o paznokcie to moja mama i brat tez maja podobne zmiany a nie maja nerwicy ani podobnych objawow Estrogen nie ma bezposredniego zwiazku z tymi zmianami na paznokciach ale moze ma jakis posredni zwiazek
Tak czy inaczej chcialbym sprobowac tej Choliny bo jeszcze nie sprawdzalem tego nigdy a hormony zbadam jeszcze raz dla pewnosci
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 15395
Wysłany: 2016-11-22, 20:55    

Te zmiany są dobrze przebadane i wiadomo, jakim chorobom towarzyszą, nie ma ich człowiek zdrowy. Nie jest tylko znany mechanizm ich powstawania, jedynie sugeruje się, że mogą być powiązane z zaburzeniami poziomu hormonów.

A z takich naturalnych rzeczy na zbicie estrogenów możesz poczytać o indolo 3 karbinolu (i3c, indole-3-carbinol). Tyle, że naprawdę warto najpierw zbadać, potem ewentualnie leczyć.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
soley

Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 74
Wysłany: 2017-10-07, 19:19    

Tomakin
gdzieś mi się obiło o uszy by miedzi nie brać razem z witaminą C?może coś wiesz to proszę napisz.
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 15395
Wysłany: 2017-10-08, 00:59    

Duże dawki witaminy C wypłuczą miedź z organizmu, ale czy bezpośrednio zablokuje wchłanianie - nie wiem, możliwe. Po prostu nie bierz tego razem, jak są wątpliwości to tak się robi, zresztą suplementacja witaminy C to strata czasu.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
soley

Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 74
Wysłany: 2018-01-30, 12:08    

Tomakin
proszę napisz jak jest z guaraną potrzebuję się pobudzić (niedoczynność tarczycy) kawa odpada wypłukuje mi magnez,a czy guarana nie wypłukuje magnezu?
Jeszcze raz powtórzę,że w całym tym internecie tylko TY masz rzetelną wiedzę jeżeli chodzi o minerały i nie tylko.
Pozdrawiam.
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 15395
Wysłany: 2018-01-31, 06:11    

Mam wiedzę dość wybiórczą, na przykład o guaranie nic praktycznie nie wiem.

A jak za bardzo spada magnez bez powodu, to może warto pomyśleć o witaminie D3? I skąd wiesz, że akurat magnez po kawie spada?
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
subzero

Dołączył: 30 Wrz 2013
Posty: 556
Wysłany: 2018-01-31, 15:16    

No właśnie napisz jakiś artykuł na temat tego czy kawa rzeczywiście wypłukuje magnez.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: