Na tym forum można dyskutować o naturalnych metodach wspomagania leczenia wszelkiego rodzaju schorzeń i przypadłości, łącznie z rakiem czy AIDS.
Rejestracja / Register  Zaloguj / Login  Galeria  Czat  Mapa Google  
Szukaj Użytkownicy 




Portal partnerski: Dołącz do Vivy, ratuj zwierzęta, promuj wegetarianizm - nie zwlekaj!



Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Potas - dłuższe życie za grosze
Autor Wiadomość
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14865
Wysłany: 2015-01-27, 20:26    

na szczęście to chlorek potasu, a nie na przykład węglan wapnia, gdzie konsekwencje mogłyby być poważniejsze :D (googlnij milk alkali syndrome)
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
snikers 

Dołączyła: 15 Lut 2015
Posty: 1
Wysłany: 2015-02-15, 18:08    

ech ja włąśnie szukam rozwiązania z moim problemem :// teoretycznie dbam o dietę, wsztystko reguluję, w razie jakiś libacji i także suplementuje, a nie wiem czemu na pomiarach wychodzi że mam niedobór potasu, szukałem info wszędzie, przewałkowałem setki miejsc i w mairę fajnie opisane bylo jedyniu tu; http://www.biomedical.pl/...otasu-3564.html a tak to lipa, i w sumie sam dokładnie już nie wiem jakie moga byc tego przyczyny, istna abstrakcja dla mnie... co o tym myslicie?
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14865
Wysłany: 2015-02-16, 02:01    

zbadaj poziom we krwi, nie zawsze wychodzi niedobór, ale jak wyjdzie to znaczy że jest
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
coyote 

Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 28
Wysłany: 2016-11-18, 23:57    

Ile brać tego cuda ?

http://allegro.pl/cytryni...ars_socket_id=9
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14865
Wysłany: 2016-11-19, 12:42    

potas to pi razy drzwi 40% wagowo w tym wypadku, więc w 5 gramach będą jakoś ze 2 gramy. Dzienne zapotrzebowanie człowieka to 4 gramy, przy czym dużo masz z pożywienia - już sam ustal jaki procent dziennego zapotrzebowania chcesz brać z supli, jednorazowa duża dawka może mocno zaszkodzić.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
soley

Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 71
Wysłany: 2017-12-12, 17:34    

tomakin
proszę napisz jakie jest dziennie dzienne na potas,w necie są sprzeczne informacje.
 
     
subzero

Dołączył: 30 Wrz 2013
Posty: 473
Wysłany: 2017-12-12, 18:22    

Artykuł tomakina na temat potasu.
http://naturalneleczenie.com.pl/2016/08/29/potas/
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14865
Wysłany: 2017-12-13, 02:02    

4500 mg jest zazwyczaj podawaną wartością, właśnie, muszę potas uzupełnić, ostatnio miałem cholernie wysokosodową i niskopotasową dietę
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
grzegorzadam 

Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 44
Wysłany: 2017-12-27, 20:36    

Dzień dobry Gospodarzowi i Wszystkim Piszącym :-)
Bardzo ciekawe forum.
Osobiście uzupełniam potas zwykłym węglanem dla ''winiarzy'':
https://www.eurowin.pl/pl/p/Weglan-potasu-1-kg/510

Najpierw soda, zalana gorącą wodą, potem węglan (1/2 dawki sody),
dolewam chłodnej i 1/2 cytryny, na czczo ładnie alkalizuje.

Jest taki fajny artykuł Waltera Lasta na temat sodu i potasu:
http://www.health-science.../alkalizing.htm
 
     
soley

Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 71
Wysłany: 2018-02-22, 14:11    

Ciekawe,kto tak naprawdę z ręką na sercu zjada dzienną porcję potasu? ja właśnie próbuję z jedzenia uzyskać te 4500-4700 mg i wiecie jest to dla mnie bardzo trudne.Przecier pomidorowy ma bardzo dużo potasu,więc rozrabiam z wodą i piję w 10 dkg,mam około tysiąca.Warzywa w zupie,ziemniaki,jogurt mleko,banany itd.Nie piszcie o owocach suszonych,to nie dla mnie sam cukier.Dziś już wyciągnęłam z jedzenia 2500,a jeszcze muszę 2 tysiące,niby dużo tego potasu w jedzeniu,ale tak trudno mi tyle zjeść.
Matko kochana ja niewiele jem,a teraz rozpycham żołądek do granic,wiem co trzeba jeść,jakie produkty mają go najwięcej..ale i tak trudne to jest dla mnie.
W Polsce nie określono dziennej zalecanej dawki,więc może te 4700 to za dużo?
 
     
Frutarianin

Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 52
Wysłany: 2018-02-22, 17:32    

Trzeba zawsze pamiętać o tym, że wysoki mężczyzna siłą rzeczy potrzebuje do optymalnego funkcjonowania więcej składników odżywczych od niskiej kobiety, jak również więcej kalorii (nie miałoby sensu, gdyby obaj potrzebowali tyle samo). Co z tego wynika, niekoniecznie ma sens próbowanie wpychać w siebie na siłę jedzenia tylko po to, by zmieścić się w ustalonych dawkach podaży mikroskładnika, o ile odżywia się zdrowo, czyli przede wszystkim ma się dietę, której większość stanowią warzywa (w tym strączki), kasze i ogólnie rośliny. Powiem więcej: to właśnie jedzenie ponad miarę, o ile codziennie przekraczamy znacznie swoje zapotrzebowanie kaloryczne, doprowadzi do złych skutków, bo będzie skutkowało z czasem przyrostem wagi.

Nie namawiam oczywiście do ignorowania z czego składa się nasza dieta, wręcz przeciwnie.

Edit: a jak chcesz mieć mimo to więcej potasu to używaj tzw. soli dietetycznej, czyli mieszanki zwykłej soli z solą potasu. Ja kupiłem parę miesięcy temu w zwykłym sklepie kilogram takiej mającej 70% soli potasu za 10 zł. Ewentualnie jak tomakin pisał, możesz sama na allegro kupić chlorek potasu i zmieszać ze zwykłą solą w jakiej proporcji będziesz chciała, wtedy trzeba jednak zadbać o to, by sodu w diecie nie okazało się za mało (sód stanowi 40% wagi zwykłej soli, czyli w 2 g jest go 800 mg - tyle, ile mniej więcej dziennie potrzebujemy).
 
     
soley

Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 71
Wysłany: 2018-02-22, 18:18    

Frutarian; Mam chlorek potasu w tabletkach i cytrynian w proszku,ale ja chciałam naturalnie,jednak widzę że nie dam rady tyle owoców i warzyw zjadać. :-( Ogólnie jem bardzo mało,trzy małe posiłki i trudno w tych 3 małych posiłkach zamknąć aż 4700 mg potasu.No i właśnie tak się zastanawiam,czy aby ta referencja nie jest zawyżona?....
 
     
Frutarianin

Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 52
Wysłany: 2018-02-22, 18:39    

soley napisał/a:
Ogólnie jem bardzo mało,trzy małe posiłki i trudno w tych 3 małych posiłkach zamknąć aż 4700 mg potasu.No i właśnie tak się zastanawiam,czy aby ta referencja nie jest zawyżona?....

No przecież piszę, że jeśli Twoja dieta to w większości warzywa i ogólnie rośliny, to o ile się najadasz i nie chodzisz głodna, to dostarczysz też ciału ilość potasu, jakiej potrzebuje (biorąc pod uwagę m. in. wzrost i płeć). Jeśli taka sama zalecana wartość jest podana i dla mężczyzn i dla kobiet, i dla takich mających 150 cm wzrostu i dla takich mających 190 cm wzrostu, to wiadomo, że każdy będzie potrzebował albo jakąś ilość mniej, albo jakąś ilość więcej.

O, znalazłem:
The Recommended Dietary Allowance or RDA (sometimes referred to as the "Recommended Daily Allowance") is defined as "the average daily dietary intake level that is sufficient to meet the nutrient requirements of nearly all (approximately 98 percent) healthy individuals".
Czyli podali zapotrzebowanie faceta majacego dwa metry wzrostu, więc owszem - w stosunku do przeciętnej kobiety ilość jest zawyżona.
 
     
soley

Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 71
Wysłany: 2018-02-23, 12:36    

Cytat:
The Recommended Dietary Allowance or RDA (sometimes referred to as the "Recommended Daily Allowance") is defined as "the average daily dietary intake level that is sufficient to meet the nutrient requirements of nearly all (approximately 98 percent) healthy individuals".
Czyli podali zapotrzebowanie faceta majacego dwa metry wzrostu, więc owszem - w stosunku do przeciętnej kobiety ilość jest zawyżona.




Nie sądzę by referencje były podawane tylko dla koszykarzy ;-)
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14865
Wysłany: 2018-02-25, 04:33    

Powinno się porównać kcal dostarczane przez dany produkt z dobowym zapotrzebowaniem, na przykład tutaj (cholera wie, co to za fasola, ale fasola)

http://nutritiondata.self...products/4272/2

32% kcal dostarcza 71% potasu

Gotowane ziemniaki

http://nutritiondata.self...products/2904/2

7% kcal dostarcza 17% potasu

banany, wiadomo

http://nutritiondata.self...t-juices/1846/2

10 / 23

Pomarańcze

http://nutritiondata.self...t-juices/1969/2

4/9

Wszystkie te produkty mają to do siebie, że jedząc tylko je, dostarczymy w sumie 2 razy więcej potasu, niż wynosi rekomendowane spożycie.

A, zdaje się, że 100% to tam jest 3500 mg, a nie 4500

Jezu, nawet kasza gryczana

http://nutritiondata.self...nd-pasta/5681/2

ma 29 / 22

W sumie to jak patrzę, prawie każdy pokarm roślinny, który nie jest skrajnie przetworzony (np biała mąka czy cukier) ma więcej potasu, niż jest to wymagane do zaspokojenia RDA.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: