Na tym forum można dyskutować o naturalnych metodach wspomagania leczenia wszelkiego rodzaju schorzeń i przypadłości, łącznie z rakiem czy AIDS.
Rejestracja / Register  Zaloguj / Login  Galeria  Czat  Mapa Google  
Szukaj Użytkownicy 




Portal partnerski: Dołącz do Vivy, ratuj zwierzęta, promuj wegetarianizm - nie zwlekaj!



Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
O siłowni i treningu siłowym
Autor Wiadomość
TakNie

Dołączył: 26 Lis 2018
Posty: 33
Wysłany: 2019-01-24, 22:47    

Kama02 Ty tak na poważnie? To nie jest forum sportowe...
Ale niech Ci będzie. Pierwsze co rozumiesz przez słowa ciężki sprzęt? Hantle gdzie na jednym są talerze 2x5 kg to jest ciężki sprzęt, albo kattlebell 20-30 kg? Jeśli uznałaś, że to jest sprzęt lekki, i jesteś w stanie taki mieć w domu to masz możliwość zrobić trochę masy i rzeźby.
Najważniejsza jest zbilansowana dieta odpowiednio dużo białka i węglowodanów. Tutaj możesz się wesprzeć "kalkulatorem BMR".
Najłatwiej jest w domu robić nogi:
-przysiady, nie dość że podnosisz tułów to jeszcze ciężar 20 kg.
-wspięcia na palcach, łydki
-wykroki
-martwy ciąg z kattlebell'em
Brzuch:
-brzuszki pełne lub spięcia, talerze pod brodę albo za szyje
Triceps:
-odwrócone pompki, talerz na brzuch przy kroczu
Pośladki:
-zaczepiamy ekspander o coś i o nogę i ćwiczymy

Najgorzej w domu robić barki i klatkę piersiową bez ławeczki.

Gdy piszesz "wypracować sylwetkę" to masz na myśli spalanie tłuszczy?
Po zrobieniu mięśni, schodzisz z węglowodanami, dodajesz odpowiedni czas areobów, i zwiększasz ilość powtórzeń w wykonywanych ćwiczeniach.

Najlepiwej wpisz sobie w google "trening domatora", tam masz mnóstwo porad.
 
     
gosiaede 

Dołączyła: 28 Sty 2019
Posty: 1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2019-01-28, 11:33    

Siłownia to super sprawa, długo miałam obawy przed pójściem na ćwiczenia, ale gdy poszłam do bardzo mi się spodobało :) Polecam siłownię
 
     
Frutarianin

Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 74
Wysłany: 2019-03-13, 20:23    

Wziąłem się ostatnio za sprint, jestem po pierwszych dwóch treningach. Trening wygląda po prostu tak, że biegnę najszybciej jak mogę ile czasu dam radę sześć razy. Jednak po obu treningach w prawej nodze przez kilka dni bolał mnie piszczel, a po ostatnim treningu prawe udo bolało mnie z przodu do tego stopnia, że następnego dnia utykałem. Macie jakieś pomysły jak temu zaradzić? Na pewno włączę do programu rozgrzewkę. :D Sprint wolniejszym tempem.

Niżej wypiszę moje rozumienie dotyczące poprawnej formy, wiecie o czymś jeszcze o czym trzeba pamiętać?
1. Wzrok prosto.
2. Ramiona rozluźnione.
3. Łokcie zgięte pod kątem 90 stopni.
4. Miednica trzymana prosto.
5. Oddychanie przeponą (tak, jak zawsze warto oddychać).
6. Nauka lądowania na śródstopie zamiast na piętę (u jakiegoś tomakina na vegie.pl podpatrzyłem).
Napinać pośladki podczas biegu? Pochylać się do przodu?

Ten ból uda to może być objaw zbyt krótkich zginaczy biodra, które podczas sprintu z prostą miednicą są przez to szarpane jak przy rozciąganiu pulsacyjnym?
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 15324
Wysłany: 2019-03-20, 13:04    

Może po prostu nie zaczynaj treningu biegowego od największych możliwych obciążeń. Daj organizmowi szansę na wzmocnienie struktury, to wymaga nawet nie miesięcy, a bardziej lat.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Frutarianin

Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 74
Wysłany: 2019-05-08, 21:07    

Czy wyciskanie na ławce i wiosłowanie w opadzie wystarczająco trenuje odpowiednio przód i tył barków? Znasz Tomasz jakiś sposób żeby znaleźć zdjęcia osób robiących tylko te ćwiczenia, żeby można było zobaczyć jak wyglądają ich barki? Pewnie jest sporo osób robiących ogółem tylko parę ćwiczeń, na youtube są popularne filmiki o tytułach "Only 5 exercises men need to build muscle".
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 15324
Wysłany: 2019-05-09, 00:00    

Kurcze, barki to 3 części mięśnia, każdą ćwiczy się oddzielnie. Jeśli w ogóle nie będziesz nawet jednego specyficznego ćwiczenia robił pod barki, to nie sądzę, żebyś coś osiągnął.

Pamiętaj, że po pierwsze każdy człowiek ma nieco inną budowę i nieco inaczej mu mięśnie rosną, ktoś może mieć z takiego czegoś barki jak złoto, inny - zupełnie płaskie, więc szukanie zdjęć trochę mija się z celem. Po drugie, akurat ten mięsień znany jest z tego, że bez sterydów nie rusza. To zresztą najlepszy test na rozpoznanie sterydziarza - ma ładne naramienne.

Unikaj tych filmów na youtube, bo to w 99% ściema, ktoś naszprycuje się sterydami, zacznie ładnie wyglądać, wrzuci filmik "róbcie to co ja będziecie ładni", zgarnie kasę za wyświetlenia i tyle go widzieli.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Frutarianin

Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 74
Wysłany: 2019-05-13, 21:52    

Jakiego czasu i jakich dawek potrzeba, żeby wysycić ciało kreatyną, tauryną i tym, co powstaje przez suplementację beta-alaniny? Jakie dawki pozwolą na podtrzymanie optymalnego poziomu?
 
     
Tric 2

Dołączył: 26 Sty 2019
Posty: 4
Wysłany: 2019-05-15, 23:39    

Tomakin a co powiesz o teraz popularnym IF (intermitten Fasting) w kwestii zdrowotnej i sportowej
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 15324
Wysłany: 2019-05-21, 19:59    

Kurcze, nie pamiętam teraz tych dawek, to wszystko możesz znaleźć bez problemu na stronkach fitness, tam są mniej więcej dobre informacje.

Z beta alaniną jest ten problem, że po miesiącu wysycania masz jej co prawda sporo więcej w mięśniach, ale nie przechodzi za bardzo do mózgu.

Ogólnie - jeśli dobrze pamiętam, miesiąc wysokich dawek wystarczy w przypadku każdej z tych substancji. A na podtrzymanie nie wiem, 1 gram kreatyny? Pół grama tauryny? 200-400 mg beta alaniny? Jakoś w tych granicach. Nikt do końca też nie wie, jakie dawki są idealne dla organizmu człowieka.

Co do IF, nie zagłębiałem się. Na "chłopski rozum" to powinno być całkiem dobre i zdrowe.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Nortek 
Coś niezwykłego


Wiek: 20
Dołączył: 28 Lis 2015
Posty: 252
Skąd: Z macicy chyba.
Wysłany: 2019-05-22, 17:48    

"IF" działa na organizm prozdrowotnie poprzez między innymi aktywacje genów odpowiedzialnych za przetrwanie organizmu w ciezkich warunkach np sirtuin. Tak samo działa "CR" czyli calorie restriction, w szczególności gdy zapewniasz sobie wszystkie niezbędne skladniki.
Ale w sporcie może być rożnie , zbyt mała podaż kalorii w przypadku np biegacza to nienajlepszy pomysł, przed dluzszymi , bardziej wymagajacymi treningami.
 
 
     
Adamek1

Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 2
Wysłany: 2019-06-04, 13:52    

Macie jakieś poradniki do IFa?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: