Na tym forum można dyskutować o naturalnych metodach wspomagania leczenia wszelkiego rodzaju schorzeń i przypadłości, łącznie z rakiem czy AIDS.
Rejestracja / Register  Zaloguj / Login  Galeria  Czat  Mapa Google  
Szukaj Użytkownicy 




Portal partnerski: Dołącz do Vivy, ratuj zwierzęta, promuj wegetarianizm - nie zwlekaj!



Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Uzupełniamy cynk
Autor Wiadomość
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14982
Wysłany: 2018-02-16, 17:37    

To, że ktoś na jakimś blogu napisał sobie "Limit manganu wyznaczono na podstawie jednego badania" nie oznacza jeszcze, że to prawda. Zięba bredzi, że limit witaminy C wyznaczono na podstawie jednego badania na kilkunastu osobach, ustalając taką dawkę, która zaledwie wystarczy do zlikwidowania szkorbutu - w rzeczywistości rekomendowana dawka jest 5-10 razy wyższa od zabezpieczającej przed szkorbutem, a badania nad skutecznością (lub jej brakiem) wyższych dawek objęły kilkanaście tysięcy osób.

Nie wiem, na ilu osobach i w jaki sposób ustalano górne dawki manganu, wiem za to, że zjawisko "psychozy manganowej" jest bardzo dobrze opisane, za to nie opisano przypadków niedoboru. Pewnie nie jest to tak dokładnie przebadane jak witamina C, ale na pewno nie opiera się na kilkunastu osobach, bardziej na badaniach epidemiologicznych, gdzie określano średnie spożycie populacji całego kraju.

Muniesław - alternatywa to bardzo lekki posiłek, dosłownie jeden kęs czegoś. No i dawki siarczanu powinny być jednak o wiele niższe, niż kiedyś zalecałem, takie niskie nie powinny powodować mdłości, zwłaszcza gdy podzielisz to na dwie porcje w odstępie kilku minut.

Maszkaron - cynk i witaminy z grupy B. Zacznij brać końskie dawki B complex. Co prawda niektórzy reagują wręcz pogorszeniem trądziku po takim czymś, ale ŁZS wskazuje na niedobory witamin z grupy B. No i cynku.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
munieslaw

Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 102
Wysłany: 2018-02-16, 18:24    

A suple nie wchłaniają gorzej na pusty żołądek? Już nie tylko chodzi mi o cynk, ale też jakiś magnez itd. I czy jest to duża różnica?
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14982
Wysłany: 2018-02-17, 03:34    

Pewnie w przypadku każdego suplementu wygląda to inaczej. Cynk zdaje się o wiele lepiej wchłania się na pusty / prawie pusty.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
soley

Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 73
Wysłany: 2018-02-25, 14:00    

Tomakin
proporcja miedzi do cynku to 1;10 lub 1:8
mnie interesuje proporcja 1:8

i dajmy na to jeżeli wezmę 2 mg miedzi to cynku wychodzi 16 mg
dobrze myślę? Chodzi mi o obliczenia,nie chodzi mi o toksyczność itc.bo o tym wiem.
Pozdrawiam
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14982
Wysłany: 2018-02-26, 18:55    

(memfisowi kasujemy posty nie w temacie)

Naprawdę ciężko dokładnie wyznaczyć proporcje miedzi i cynku, nikt tego nie badał.

http://naturalneleczenie....elnianie-cynku/

tu masz artykuł o uzupełnianiu cynku

Ja bym po prost leciał forsownie, jeśli podejrzewasz niedobór, 2-3 razy dziennie cynk przez tydzień, potem przez kilka dni 2 razy dziennie miedź.

Jeśli niedoboru nie masz i chcesz po prostu dietę uzupełniać, to też powinno od tej diety zależeć - proporcja 1:10 czy 1:8 jest trochę myląca, bo wychodzi na to, że czy weźmiesz 12 mg cynku, czy 120 mg, to przyswoisz tyle samo.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
eveliyah 

Wiek: 33
Dołączyła: 15 Kwi 2015
Posty: 23
Wysłany: 2018-11-07, 12:00    

Witajcie. Dostało mi się w spadku coś takiego:
Aminokwasowy chelat cynku Zn 15 — C10 H12 ZnN2 Na2 O8 — minimalna zawartość cynku — 15%

Jak to dawkować? Tzn teoretycznie pisze na opakowaniu, że w 3,3g preparatu jest 500mg cynku.
To na moją wagę wychodzi 0,4g tego preparatu.
Ale czy orientuje się ktoś, ile tak naprawdę w takiej dawce będzie tego przyswajalnego cynku (jonów)?
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14982
Wysłany: 2018-11-07, 13:20    

Ja bym ufał temu, co jest napisane na opakowaniu, ewentualnie sprawdził na stronie producenta.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
rozendo

Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 32
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-11-17, 09:04    

Zbadałam poziomu miedzi i cynku. Moje wyniki wyglądają następująco:

cynk 73 (50-150)
miedź. 89,97 (76-152).

Proszę o podpowiedź ile cynku i miedzi powinnam zażywać. Czy to prawda, że zamiast suplementowania miedzi wystarczy noszenie miedzianej bransoletki?

Pozdrawiam
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14982
Wysłany: 2018-11-17, 11:53    

Jak pisałem, wyniki badań z krwi są w zasadzie bezwartościowe.

A z tymi bransoletkami nie wiem, kto wymyślił, ale lepiej żeby więcej nie myślał, to nie jest mocna strona tej osoby. Może jeszcze bransoletki z chleba zamiast jedzenia śniadań?
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
eveliyah 

Wiek: 33
Dołączyła: 15 Kwi 2015
Posty: 23
Wysłany: 2018-11-19, 12:06    

Czytałam parę postów wcześniej, że można zrobić test organoleptyczny na niedobór cynku, czyli zrobić mocny roztwór i jak poczujemy smak to znacz ze nie mamy niedoboru.
Czy z chelatem można zrobić to samo ?
Bo nie wiem czy dobrze rozumuję, mógłbyś Tomakin potwierdzić mi to?

Na opakowaniu mam info: W 3,3g preparatu jest 500mg cynku i to jest dawka na masę 500kg.
Czyli na moją wagę powinnam przyjąć, według proporcji 0,4mg preparatu, co daje mi dawkę 60mg cynku.
I mam pytanie, z racji tego, ze to jesrt chelat to ile faktycznie tych jonów cynku przyjęłam? Całe 60?
Jak to wypiłam, rozmieszane w szklance wody to myślałam, ze zwymiotuje, ohydny, metaliczny posmak. Jeszcze zażyłam to razem z MSM i potem przez godzinę miałam mdłości.
Teraz piję osobno, mdłości nie mam, ale ten posmak.....coś okropnego.

Mam RZS, nie wydaje mi się też, zeby moja dieta była szczególnie bogata w cynk.
A testów to czytałam tutaj że nie ma sensu robić, bo to niemiarodajne, więc daję sobie z tym spokój.
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14982
Wysłany: 2018-11-20, 11:51    

Nie, z chelatami to absolutnie nie działa.

Z siarczanem też działanie jest nie udowodnione, w niektórych badaniach wyszło, że to wiarygodny test, w innych - że wyniki są losowe. Najlepszy "test" to obserwacja własnego organizmu, jeśli po rozpoczęciu suplementacji jest duża, widoczna zmiana na plus - są niedobory.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: