Na tym forum można dyskutować o naturalnych metodach wspomagania leczenia wszelkiego rodzaju schorzeń i przypadłości, łącznie z rakiem czy AIDS.
Rejestracja / Register  Zaloguj / Login  Galeria  Czat  Mapa Google  
Szukaj Użytkownicy 




Portal partnerski: Dołącz do Vivy, ratuj zwierzęta, promuj wegetarianizm - nie zwlekaj!



Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
O siłowni i treningu siłowym
Autor Wiadomość
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14817
Wysłany: 2017-09-01, 04:57    

Widocznie nie trawisz tego, co jesz. Jak ktoś ma problem z układem pokarmowym (celiakia, choroba wątroby, tasiemiec czy co tam jeszcze), to nawet 10 000 kcal mu nie pomoże. Ale to kwestia tego, że jest się chorym, a nie tego, że "dieta nie działa".

Jak się zjada (i trawi) powyżej zapotrzebowania, to MUSI być zwiększenie masy - co najwyżej pójdzie w smalec, a nie w mięśnie.

Zapisywałeś wszystko co jesz, uczciwie podliczając, nie zawyżając wyników, tak chociaż przez miesiąc?
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Frutarianin

Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 49
Wysłany: 2018-02-04, 17:03    

Czy gdy wykonuje się klasyczny zestaw, czyli martwy ciąg, przysiad, OHP i wyciskanie leżąc (obok paru innych) to konieczne jest wykonywanie takich ćwiczeń, jak poniżej?

Wrist curls i reverse wrist curls (https://www.youtube.com/watch?v=jv-EBaz8CJE i to samo nadchwytem)

Reverse barbell curl (https://www.youtube.com/watch?v=didEQUuieRQ)
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14817
Wysłany: 2018-02-06, 09:39    

Każde ćwiczenie ma swój cel, te konkretnie służą wzmocnieniu mięśni przedramion - ładne i widoczne mięśnie, gdy chodzi się w krótkim rękawku, martwym ich nie wzmocnisz. Jak chcesz mieć mocno rozbudowane przedramiona, to to robisz, jak nie to nie.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Frutarianin

Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 49
Wysłany: 2018-02-07, 21:15    

Czy gdy przerwy między seriami ćwiczenia zamiast paru minut będą wynosić parę godzin, będzie to miało wpływ na przyrost mięśni?
 
     
Kola_mis

Wiek: 29
Dołączył: 07 Cze 2014
Posty: 142
Wysłany: 2018-02-08, 00:31    

Zależnie od organizmu.

Zasadniczo trening siłowy powinien być szybki i intensywny. Za przyrostem siły idzie masa.

Co do przedramion sprawa jest bardziej złożona. Najlepszym ćwiczeniem na nie jest wiadro z piaskiem, ćwiczenia ze sztangą obciążają zaś mocno nadgarstki i moga być bardzo kontuzjowane.

Wszelkie owijanie nadgarstków taśmami (coś ala pas przy MC i przysiadach) doprowadzi do zaburzonego rozwoju mięsni i ścięgien za czym będą szły kontuzje, prędzej czy później.

Świetnym ćwiczeniem jest też nawijanie czegoś na sznurek.

Swego czasu miałem na tyle mocne przedramiona, że mogłem wisieć na drążku 1 reką ponad 2 minuty. A przedramiona jak były małe tak były :)
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14817
Wysłany: 2018-02-08, 10:05    

Bo "duże" przedramiona to przede wszystkim te mięśnie, które odpowiadają za zginanie nadgarstka, a nie za siłę uchwytu. A także ten śmieszny mięsień, który wspomaga zginanie ramion, "pomocnik" bicepsów.

Chyba nikt nie był na tyle szalony, by badać wpływ przerw kilkugodzinnych. Pomijając wszystko inne, przecież całą rozgrzewkę szlag trafi.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Frutarianin

Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 49
Wysłany: 2018-03-08, 15:57    

Czy jeden trening w tygodniu na miejsce dotychczasowych trzech wystarczy, żeby w całości utrzymać zbudowane mięśnie?
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14817
Wysłany: 2018-03-09, 02:16    

To naprawdę bardzo mocno zależy od genów, nie da się tego przewidzieć. Widzę za to inny problem, jeden trening tygodniowo powoduje duży stres - stawy i ścięgna dostają ładny wycisk, gdy już zapomniały ostatni wysiłek i osłabły. Trochę to kontuzjogennie wygląda.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
munieslaw

Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 101
Wysłany: 2018-07-13, 14:54    

Hantle, ławeczka, obciążenie, gryf prosty, łamany, stojaki, drążek, uchwyty do pompek, co jeszcze może się przydać do siłki w warunkach domowych? Wyciąg może? Nie chodzi mi o minimalne koszty tylko o wygodę, lepsze efekty i po prostu urozmaicenie. Co jest jeszcze takiego co "można mieć, ale niekoniecznie"? Tomakin chyba kiedyś pisałeś o ściskaczu? Modlitewnik i bramy ktoś wie czy mają sens w przyszłości?
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14817
Wysłany: 2018-07-14, 12:46    

Ja mam drążek, hantle, gryfy prosty, łamany i obciążenia. Nawet ławeczki nie mam. Może wyciąg bym sobie zainstalował, jakbym miał gdzie.

Takie rzeczy jak ściskacze czy korona do ćwiczeń mięśni szyi to już dla osób szukających konkretnego efektu.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
munieslaw

Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 101
Wysłany: 2018-07-15, 04:17    

Ławeczka wg. mnie bardzo ważna. Mi np. pomaga w wiosłowaniu - nie trzeba wtedy tak chujowo wyginać kręgosłupa, chyba się go też trochę oszczędza, a dla mnie to trudne technicznie ćwiczenie. Poza tym triceps - wyciskanie francuskie, wtedy przy opadzie (jak robię je w wersji leżącej) nie uderzam hantlami o podłogę. Siedząc też lepiej mi się robi kilka ćwiczeń, bo jest jednak stabilna np. barki. Poza tym przy wyciskaniu większy zakres ruchu i kilku innych ćwiczeniach, sam jeszcze wielu nie znam. Na pewno da się to obejść i świetnie ćwiczyć bez ławeczki, ale wg mnie wydatek nie jest duży, a to chyba najprzydatniejszy gadżet na siłkę, jak ma się już takie podstawy jak gryfy i obciążenie, nie wiem, drążek może jest ważniejszy tylko? 300 zł wydane, ale jestem bardzo zadowolony :)
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14817
Wysłany: 2018-07-16, 11:01    

ja po prostu nie mam gdzie wstawić ławeczki, musiałbym chyba na balkonie trzymać

dwie zestawione pufy dają podobny efekt, tyle że są niestabilne i można się przez to uszkodzić.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: