Na tym forum można dyskutować o naturalnych metodach wspomagania leczenia wszelkiego rodzaju schorzeń i przypadłości, łącznie z rakiem czy AIDS.
Rejestracja / Register  Zaloguj / Login  Galeria  Czat  Mapa Google  
Szukaj Użytkownicy 




Portal partnerski: Dołącz do Vivy, ratuj zwierzęta, promuj wegetarianizm - nie zwlekaj!



Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Szybkie pytania
Autor Wiadomość
Frutarianin

Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 53
Wysłany: 2017-12-05, 19:07    

1. Czy ćwicząc siłowo, wraz ze wzrostem mięśni i proporcjonalnym zwiększaniem ciężaru, ilość kalorii spalanych podczas treningów:
a) zwiększa się - mięsień jest tylko narzędziem, a im cięższy podnoszony ciężar tym więcej paliwa w postaci kalorii potrzeba by zasilić to narzędzie,
b) pozostaje względnie niezmienna,
c) zmniejsza się?

W praktyce chodzi mi o to, czy wraz z nabieraniem masy mięśniowej i dokładaniem ciężaru rośnie zapotrzebowanie energetyczne związane jedynie z treningiem, niezależne od kalorycznego kosztu syntezy nowych białek mięśniowych?

2. Czy budowa mięsa (nieprzetworzonego, np. piersi z kurczaka, nie parówek) jest już w 100% znana nauce? Nie chodzi mi o zawartość antybiotyków, bardziej o substancje takie jak kreatyna. Czy nie ma już w nim do odkrycia nic nowego?
 
     
Artur
Bezrobotny

Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 360
Wysłany: 2017-12-05, 21:28    

Dorzucę swoje pytanie do puli powyzszych.

Czy kapsułki z omegami można jeść na czczo? Raz gość na siłowni powiedział, że powinno się je spożywać z innymi tłuszczami, bo inaczej organizm po prostu je przetrawi i zużyje jako energię. Ma to jakiś sens, dlatego pytam jak to właściwie wygląda.
_________________
https://www.facebook.com/zdrowiejnaturalnie/
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14902
Wysłany: 2017-12-08, 13:29    

Frutarianin - ilość kcal jest tak niewielka, że to praktycznie nie ma znaczenia. Naprawdę ciężko powiedzieć - jest tu bardzo wiele czynników, ogólnie im większy ciężar, tym większa praca, z fizyki można obliczyć ilość energii. Pozostaje kwestia wydajności "silnika" jakim jest mięsień, ta wydajność rośnie wraz z treningiem, więc podnosząc więcej spalasz więcej (większa praca), ale też mniej (lepsza wydajność). Gdzieś tam te wykresy się przecinają, cholera wie gdzie. No i jak pisałem - praktycznie nie ma to znaczenia, bo więcej spalisz idąc 2 km na siłownię, niż potem ćwicząc na niej.

Oczywiście, że jest jeszcze bardzo wiele do odkrycia. Ale z oczywistych powodów, nie wiemy co jeszcze jest tam do odkrycia.

Artur - szczerze, nie mam pojęcia.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Frutarianin

Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 53
Wysłany: 2017-12-11, 13:32    

Gdzieś na tym forum przeczytałem chyba post tomakina, że jednorazowe zjedzenie więcej niż 20 g tłuszczu nie jest z jakiegoś powodu zdrowe. Czy to prawda i jeśli tak to dlaczego?
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14902
Wysłany: 2017-12-13, 02:06    

Nie wiem, nie przypominam sobie, żebym coś takiego pisał - może sto lat temu jakieś badania widziałem, które cytowałem, może jeszcze coś innego, ni cholery nie kojarzę takiej sytuacji.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Artur
Bezrobotny

Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 360
Wysłany: 2017-12-19, 19:55    

Są jakieś badania potwierdzające, że magnez wchłania się transdermalnie (spotkałem się z opiniami, że to lipa i tylko ludzie takie cuda raportują)? Ile z takiej kąpieli w 1 szklance soli Epsom może się wchłonąć? Oczywiście nie oczekuję dokładnych kalkulacji, tylko informacji czy jest to rzędu 100% zapotrzebowania czy 1000% - mniej więcej :D

Chciałbym też trochę lepiej zrozumieć czym się różni ten sposób od przyswajania przez przewód pokarmowy. Magnez bezpośrednio dostaje się do krwi przez skórę, a potem wszystko wygląda tak samo? Czym jest uwarunkowane ile z tego magnezu we krwi zostanie przyswojone do tkanek, które go potrzebują?
_________________
https://www.facebook.com/zdrowiejnaturalnie/
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14902
Wysłany: 2017-12-20, 01:45    

Jakieś tam są

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28403154

http://www.cnelm.com/Nutr...%20revised2.pdf

https://www.sciencedirect...095496415601959

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27624531

ale dokładnie jakie są różnice w przyswajaniu takim a normalnym, które lepsze, jaki procent tu, jaki tam, czym jest uwarunkowane - nikt nie wie, bo tego nie zbadano po prostu.

A tu o soli Epsom

http://www.epsomsaltcounc...ium_sulfate.pdf

używano tam o wiele większego stężenia, niż szklanka / wannę. Licząc, że w wannie masz 100 litrów wody (zazwyczaj jest mniej, ale to już od wanny zależy), powinien tam lecieć kilogram dla optymalnego wysycenia. Z drugiej strony, pacjenci byli w wodzie przez 12 minut, czyli dość krótko.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
maszkaron 

Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 97
Wysłany: 2017-12-20, 22:39    

Co do pytania o spożywanie kwasów omega, to lepiej to po jedzeniu brać. Znam gościa, który jest na diecie ketogenicznej i główne źródło energii czerpie z oleju lnianego i konopnego...


https://www.instagram.com/spencer.mack/


Po co suplementować magnez? Należy zmienić dietę...
 
     
Aga8309

Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-12-21, 22:12    

Witam. Nie wiem czy tu mogę zapytac o to..proszę powiedzieć jak pomoc sobie przy rwie kulszowej? Tomograf odcinka ledzwiowego kręgosłupa wykazal niewielkie wypadanie 2 krazkow, początki zwyrodnienia i niewielka przepukline. Dziękuję
_________________
Aga8309
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14902
Wysłany: 2017-12-22, 05:11    

Magnez suplementuje się, gdy przez ostatnie 10 lat była zła dieta i teraz musiałbyś czekać kolejne 10, aż dobra naprawi spustoszenia.

Co do rwy - no niestety, ta choroba wynika głównie z tego, jak się chodzi i siedzi, ewentualnie z tego, ile się waży, tylko ćwiczeniami i zmianą nawyków ruchowych można to próbować naprawić. Dobry fizjoterapeuta będzie to pewnie potrafił zdiagnozować i zlecić odpowiednie ćwiczenia - tego nie da się zrobić przez internet, ktoś musi to "na żywo" zobaczyć.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Aga8309

Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-12-22, 20:40    

A jakie cwieczenie Możesz Tomakin polecic? Teraz już mniej boli ale to po serii zastrzykow...boję się kolejnego bólu :-(
_________________
Aga8309
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14902
Wysłany: 2017-12-24, 05:07    

Ćwiczenia może polecać tylko specjalista, który na żywo ten kręgosłup obejrzy. Losowe dobieranie ćwiczeń przez internet to droga na wózek inwalidzki.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Frutarianin

Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 53
Wysłany: 2018-02-05, 21:20    

Gdzie Tom kupujesz B12, żeby mieć pewność, że w środku faktycznie coś jest? Szukam formy cyjano- w tabletkach po 5000 mcg (tak jak doradzasz tu: http://naturalneleczenie....elnianie-b12/). Na iherb widzę dwie propozycje, ale nie wydają mi się bardzo godne zaufania (jedna ma etykietę wyglądającą jak robiona przez amatora, a druga tylko jedną ocenę).
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14902
Wysłany: 2018-02-06, 09:20    

Ostatnio zamówiłem dibencozide Trec z allegro, czort wie, ile tam jest B12 - proszek powinien być czerwony, był biały, dopiero po wrzuceniu do wody zrobiło się różowe. Na oko to tam jest tej B12 mniej, niż powinno być, ale trochę jest. Ale może jest tyle ile trzeba, a proszek był biały z powodu dodatków.

A tak to brałem pierwsze lepsze z Iherb. Teraz mają promocję, od 135 zł darmowa wysyłka do Polski.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Frutarianin

Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 53
Wysłany: 2018-03-06, 16:00    

Ałun potasowy jako dezodorant - opinia? Kupiłbym sobie, bo:
-starcza na długo, tani,
-skład prostszy od antyperspirantów i podobno w przeciwieństwie do nich nie zatyka celowo porów: "W przeciwieństwie do popularnych dezodorantów ( w których stosuje się hydroksychlorek glinu lub hydroksochlorek glinowo-cyrkonowy) które zatykają gruczoły potowe uniemożliwiając pocenie, ałun (a w zasadzie zawarty w nim glin) zabija bakterie odpowiedzialne za wytworzenie się charakterystycznego zapachu, oraz zmiesza pory skóry tym samym zmniejszając potliwość"

Ale jak z tym glinem, z ałunu może przechodzić go do skóry więcej?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: