Na tym forum można dyskutować o naturalnych metodach wspomagania leczenia wszelkiego rodzaju schorzeń i przypadłości, łącznie z rakiem czy AIDS.
Rejestracja / Register  Zaloguj / Login  Galeria  Czat  Mapa Google  
Szukaj Użytkownicy 




Portal partnerski: Dołącz do Vivy, ratuj zwierzęta, promuj wegetarianizm - nie zwlekaj!



Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Szybkie pytania
Autor Wiadomość
Frutarianin

Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 15
Wysłany: 2017-12-05, 19:07    

1. Czy ćwicząc siłowo, wraz ze wzrostem mięśni i proporcjonalnym zwiększaniem ciężaru, ilość kalorii spalanych podczas treningów:
a) zwiększa się - mięsień jest tylko narzędziem, a im cięższy podnoszony ciężar tym więcej paliwa w postaci kalorii potrzeba by zasilić to narzędzie,
b) pozostaje względnie niezmienna,
c) zmniejsza się?

W praktyce chodzi mi o to, czy wraz z nabieraniem masy mięśniowej i dokładaniem ciężaru rośnie zapotrzebowanie energetyczne związane jedynie z treningiem, niezależne od kalorycznego kosztu syntezy nowych białek mięśniowych?

2. Czy budowa mięsa (nieprzetworzonego, np. piersi z kurczaka, nie parówek) jest już w 100% znana nauce? Nie chodzi mi o zawartość antybiotyków, bardziej o substancje takie jak kreatyna. Czy nie ma już w nim do odkrycia nic nowego?
 
     
Artur
Bezrobotny

Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 359
Wysłany: 2017-12-05, 21:28    

Dorzucę swoje pytanie do puli powyzszych.

Czy kapsułki z omegami można jeść na czczo? Raz gość na siłowni powiedział, że powinno się je spożywać z innymi tłuszczami, bo inaczej organizm po prostu je przetrawi i zużyje jako energię. Ma to jakiś sens, dlatego pytam jak to właściwie wygląda.
_________________
https://www.facebook.com/zdrowiejnaturalnie/
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14327
Wysłany: 2017-12-08, 13:29    

Frutarianin - ilość kcal jest tak niewielka, że to praktycznie nie ma znaczenia. Naprawdę ciężko powiedzieć - jest tu bardzo wiele czynników, ogólnie im większy ciężar, tym większa praca, z fizyki można obliczyć ilość energii. Pozostaje kwestia wydajności "silnika" jakim jest mięsień, ta wydajność rośnie wraz z treningiem, więc podnosząc więcej spalasz więcej (większa praca), ale też mniej (lepsza wydajność). Gdzieś tam te wykresy się przecinają, cholera wie gdzie. No i jak pisałem - praktycznie nie ma to znaczenia, bo więcej spalisz idąc 2 km na siłownię, niż potem ćwicząc na niej.

Oczywiście, że jest jeszcze bardzo wiele do odkrycia. Ale z oczywistych powodów, nie wiemy co jeszcze jest tam do odkrycia.

Artur - szczerze, nie mam pojęcia.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Frutarianin

Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 15
Wysłany: 2017-12-11, 13:32    

Gdzieś na tym forum przeczytałem chyba post tomakina, że jednorazowe zjedzenie więcej niż 20 g tłuszczu nie jest z jakiegoś powodu zdrowe. Czy to prawda i jeśli tak to dlaczego?
 
     
tomakin
Administrator


Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14327
Wysłany: 2017-12-13, 02:06    

Nie wiem, nie przypominam sobie, żebym coś takiego pisał - może sto lat temu jakieś badania widziałem, które cytowałem, może jeszcze coś innego, ni cholery nie kojarzę takiej sytuacji.
_________________
Pomogłem? Kliknij i też coś zrób dla innych!

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=5093
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: