Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tężyczka
#1
pisałam już kiedyś tutaj na temat tężyczki i pytałam o rady. od tego czasu porobiłam wszystkie potrzebne badania i okazało się że mam hiperinsulinemię i niedobór witaminy D. i teraz mam pytanie, czy nadmiar insuliny może 'wywalać' magnez z tkanek? za każdym razem jak mam te wyrzuty insuliny to czuję że pozbywam się magnezu. jak to się dzieje?
Odpowiedz
#2
To raczej działa w drugą stronę, niski poziom magnezu mocno zaburzy gospodarkę insuliną.

Uzupełnienie magnezu to też nie taka prosta rzecz, tu masz o tym artykuł

http://nerwica.vegie.pl/uzupelnienie-nie...gnezu.html
Odpowiedz
#3
(11-17-2020, 04:42 PM)tomakin napisał(a): To raczej działa w drugą stronę, niski poziom magnezu mocno zaburzy gospodarkę insuliną.

Uzupełnienie magnezu to też nie taka prosta rzecz, tu masz o tym artykuł

http://nerwica.vegie.pl/uzupelnienie-nie...gnezu.html

z czego wynika nietolerancja sztucznej witaminy D? próbowałam chyba każdej witaminy D w kapsułkach i kroplach na rynku, z różnymi kombinacjami, z witaminą A i K ale jedyne co podnosi mi poziom to przebywanie na słońcu. Z czego to może wynikać?
Odpowiedz
#4
Nie istnieje coś takiego, jak "nietolerancja sztucznej witaminy D". Jeśli pomimo suplementacji nie rośnie jej poziom, to albo masz za niski poziom magnezu, albo jakiś poważniejszy problem, np ciężka choroba nerek może wywołać niemożność przyswajania witaminy.

Ja bym póki co stawiał na magnez, bierz miesiąc - dwa niskie dawki (tak z 200 mg dziennie) razem z niskimi dawkami witaminy D3 (tak z 2000 IU) i powinno być OK.
Odpowiedz
#5
tu nawet nie chodzi o to czy poziom rośnie ale o samopoczucie. kiedy biorę sztuczną witaminę D to nie toleruję nawet 100 IU, czuję że krąży we krwi i zabiera mi magnez (jestem wtedy cała spięta). a jak wyjdę na słońce to czuje się o wiele lepiej, jestem spięta ale minimalnie i widzę że magnez się szybciej przyswaja. a przecież na słońcu dostaje gigantyczne dawki a nie jakieś 100 IU. po prostu zastanawiam się z czego to wynika. robiłam też ostatnio badanie poziomu witaminy D 1.25(OH)2 i wyszło 72.3 (20-60) czyli ponad normę. co to może oznaczać?
Odpowiedz
#6
jest fizycznie niemożliwe, żeby poczuć coś po 100 IU. Zrób sobie "ślepą próbę", niech ktoś Ci podaje tabletki ze 100 IU na zmianę z tabletkami które zawierają coś innego, zapisuj po której "krążyło we krwi" i zobaczysz, że ni cholery się nie pokryje.

o konkretne zaburzenia metabolizmu D3 to już pytaj lekarza, który się tym zajmuje
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości