Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Glicyna - najlepsze lekarstwo na bezsenność
#1
http://bezsennosc.lekiznatury.net.pl/glicyna.html

Cytat:W jednym z badań pacjentów podzielono na dwie grupy – jedna otrzymywała 3 gramy glicyny z zaleceniem zażycia godzinę przed snem, druga – placebo. Osoby zażywające glicynę zasypiały o wiele szybciej – około 10 minut, w porównaniu do 40 minut placebo. W ich ocenie, zasypiało się około dwukrotnie łatwiej. Wykresy EEG wykazały, że glicyna pozwalała znacznie szybciej wchodzić w głęboki sen, rzadziej też się wybudzano. Co najważniejsze – suplement zwiększył także jasność umysłu w ciągu dnia.
Nazwa chemiczna glicyny to kwas aminooctowy, jest on dość popularnym półproduktem w przemyśle spożywczym i chemicznym. Za ułamek ceny formy tabletkowej można kupić całe kilogramy w czystości spożywczej albo nawet farmaceutycznej.

Ale bym wpierniczał glicynę. Gdzie jest haczyk? Na jakiej zasadzie to działa, czy długotrwałe stosowanie jest bezpieczne? Glicyna nie wypłukuje jakiegoś innego aminokwasu z organizmu?
Odpowiedz
#2
Prawdopodobnie blokuje jakiś szlak metaboliczny w mózgu, zalewając go glicyną. Jest całkowicie bezpieczna, nie powoduje tolerancji, nie ma skutków ubocznych innych niż senność po zażyciu w ciągu dnia.

Możliwe, że działa tylko na te osoby, które mają problem z zasypianiem. Może one właśnie mają niedobór glicyny, albo tylko one skorzystają z zalania szlaków metabolicznych nadmiarem? Może chodzi o miedź, jako że nadmiar miedzi w mózgu daje jako objaw bezsenność, a glicyna pomaga na inną przypadłość związaną z nadmiarem miedzi, na schizofrenię?

Muszę tam rozdział dodać swoją drogą. Zaraz się pojawi.
Odpowiedz
#3
...i jest

http://bezsennosc.lekiznatury.net.pl/inn...menty.html
Odpowiedz
#4
Z posilkiem to jeść czy bez?
Odpowiedz
#5
bez raczej, tuż przed snem.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości