Zdrowiej - forum medycyny naturalnej

Nerwice, depresje etc oraz tarczyca - Nawrót objawów teżyczki

revi - 2019-09-29, 20:22
: Temat postu: Nawrót objawów teżyczki
Witam. Kiedyś już tutaj witałem, dziękowałem, wiec Przejdę do sedna sprawy. Otóż od jakiegoś czasu choruje na tezyczke. Na początku leczyłem się u endokrynologa, który leczył mnie cały czas Elicea i witamina D3. Po jakimś czasie leczenia u ów endokrynologa postanowialem zrobic próbę tezyczkową i po roku leczenia u tego Pana wyszły mi multiplety na próbie.
Postanowiłem wiec „przestawić” leczenie na Panią neurolog z Warszawy, która specjalizuje się w leczeniu tężyczki. Od Marca tego roku brałem magneb6 max 2 razy dziennie rano, 8 kropel devikapu również z rana, na wieczor solgar 200 mg cytrynian magnezu i Kaldyum co dwa dni. Wszystko w sumie było do czasu ponownej wizyty, ponieważ doktor stwierdziła ze mam insulinoopornosc(niby z krzywej insulinowej mi tak wyszło). Od tego czasu biore z rana dwa magneb6 max wraz z 12 kroplami devikapu wraz z jedna tabletka jodid, natomiast na wieczor Metformax sr 500 wraz z kwasem foliowym hasco, solgar magnez 200g i wit. B12.
Od czasu gdy to biore zaczęły pojawiać się u mnie lęki w postaci strachu i uczucia jakbym miał zemdleć. Oczywiście po dłuższym czasie wszystko mija, jednakże po takiej długiej przerwie od lęków które miałem ciężko mi się z tym obyć. Czy jest coś co robię źle? Czy jestem przypadkiem czystego nerwicowca? Prosiłbym o radę, gdyż było już bardzo dobrze, aż nagle to stanęło mi na drodze. Pozdrawiam...
revi - 2019-09-29, 20:33
:
Może to przez wapno? W ogóle go nie uzupełniam, ostatnio jak wziąłem gdy poczułem lęk to stonował go.
Barti - 2019-09-29, 20:50
:
A jak ogólnie po tym Elicea było? Nie miałeś skutków ubocznych w postaci pssd bo to jednak SSRI.
revi - 2019-09-29, 20:59
:
Po Elicea nie było najgorzej, jedynie po odstawieniu(brałem jedna tabletkę dziennie) miałem tak jakby zacięcia w głowie, albo coś w rodzaju impulsów przechodzących, które z czasem minęły same.
Barti - 2019-09-29, 21:12
:
A to ogólnie te twoje objawy nerwicowe pierwszym razem jaka suplementacja i w jakich ilościach wyleczyła?
revi - 2019-09-29, 21:14
:
Uzupełnienie witaminy D vigantolem 20 kropli, której poziom na początku wynosił 5 i Elicea raz z rana
tomakin - 2019-09-30, 20:14
:
W przypadku niedoboru magnezu, suplementacja witaminą D3 pogłębi problemy. Nadmierna suplementacja magnezem może z kolei doprowadzić do spadku poziomu wapnia, co również pogłębi objawy tężyczki. Ogólnie dość ciężko tu o konkretną radę, gdyż objawy zarówno niedoboru magnezu, jak i wapnia są dość podobne i trzeba trochę "na czuja" wszystko robić.

http://nerwica.vegie.pl/u...ru-magnezu.html

http://nerwica.vegie.pl/tezyczka.html

na stronce o nerwicy są nowe artykuły o tężyczce i magnezie. Stawiam, że masz jedą z reakcji opisanych w tych artykułach.
revi - 2019-09-30, 20:27
:
Dziękuje Ci bardzo Tomakin za odpowiedź. Zanim przejdę do lektury Spytam jeszcze tylko, żeby nie przesadzić z suplementacja Magnezu czy witaminy D trzeba robić coś w postaci przerw jakiś na pewien okres czy jak tego uniknąć?
tomakin - 2019-10-01, 01:13
:
Nadmiar D3 wiąże się z nieco gorszym zdrowiem, podobnie jak niedobór, ale nie będzie specjalnie groźny. Często przy nadmiernej suplementacji brakuje witaminy A, którą za grosze możesz kupić w aptece, ewentualnie K, tu już najlepiej kupić mieszankę K1, MK7 i MK4. Często objawy przy nadmiernych dawkach D3 wiążą się właśnie z niskim poziomem A i szybko mijają po suplementacji.

Przy magnezie główny problem to wybijanie przez niego wapnia, sam nadmiar magnezu nie szkodzi, ale jeśli zablokujesz przyswajanie wapnia, pojawią się objawy jego niedoboru. A tężyczka to własnie objaw niedoboru wapnia, niski poziom magnezu ma z nią tyle wspólnego, że przy takim stanie organizm nie jest w stanie korzystać z wapnia, nawet jeśli nie ma jego niedoboru.

Innymi słowy, jak będzie gorzej zamiast lepiej, odstaw jedno bierz drugie.

Typowe objawy nadmiaru wapnia / nadmiaru D3 to częstomocz, suchość w ustach i zatwardzenia (kał wygląda jak bobki), jeśli takie coś się pojawia, odstawia się wapń i D3 a zwiększa magnez. Z kolei drętwienie ust to objaw silnego spadku poziomu wapnia. U każdego oczywiście może to wyglądać nieco inaczej.
revi - 2019-10-13, 15:18
:
Dobra, już chyba wiem gdzie popełniłem błąd. Jak czytam, ze „Można spodziewać się częstomoczu, zatwardzeń, bezsenności, „skakania” mięsni i ciągłego ich napięcia, nagłego odczucia ciepła na skórze w różnych miejscach, wrażenia „lekkości” w głowie. Jeśli takie objawy się pojawią – przesadziliśmy z D3 a jednocześnie mamy za mało magnezu. Częściowo są to też objawy nadmiaru wapnia.”. To przypomina mi się jak przesądzałem z witamina D3 (devikap) biorąc zamiast 12 kropel, 15-17. Mam uczucie lekkości w głowie, skoki mięśni, uczucie wypieków na twarzy i spięcia mięśni. W takim razie musiała nastąpić reakcja wyparcia magnezu przez witaminę D. Jezeli miałbym teraz zrobic proces naprawczy to co w tym wypadku najlepiej suplementowac. Magnez z rana i wieczorem wapń? Czy jedno zaprzeczy drugiemu?
tomakin - 2019-10-15, 09:04
:
raczej w ogóle na jakiś czas odstawić wapń i skupić się tylko na magnezie, do wapnia wrócić po jakimś czasie, jak poziom d3 się wyreguluje

osłonowo można witaminę A brać, ewentualnie K2
revi - 2019-11-13, 17:23
:
Tomakin, wykupiłem witaminę A z racji ze lęki się nasilają. Napisałbyś mi w jakiej dawcę osłonowo brać to? Czy to jedna czy dwie dziennie?
jnfurbiijih - 2019-11-13, 20:10
:
jaką dawkę witaminy D bierzesz? :D
tomakin - 2019-11-14, 11:23
:
Ciężko przedawkować A, bierz duże dawki, a jakie konkretnie - tego nikt nigdy nie obliczył.
revi - 2019-11-14, 18:20
:
Okej. Jeszcze jedno, dziś odebrałem wyniki kontrolne. We krwi wszystko wyglada jakbym był nieskażony. Te lęki dalej pewnie spowodowane są brakiem wewnatrzmieśniowym. Tylko teraz jak mam to wszystko połączyć. Trenuje 4 razy w tygodniu boks gdzie wysiłek jest bardzo duży (po treningu suplementuje chela magb6 forte shot). Rano brałem 2x100mg magnezu z devikapem który odstawiłem na jakis czas i wieczorem solgar 200mg.. Zaznaczę, ze boks trenuje nie pod względem obijania twarzy swojej czy innej (sparingi mam raz w miesiącu i tez bardzo mało ciosów przyjmuje na twarz). By wszystko się „unormowało” polecasz Tomakin zmniejszyć obciążenie treningowe do dwóch lub trzech, czy w ogóle wykluczyłbyś boks? Założyłem scenariusz, że mięśnie za bardzo dostają po „dupie” i dają znak po przez skurcze, skoki, kołotania, ale lęki? Tego nigdzie nie mogę podpiąć. Miałbyś jakąś wskazówkę gdzie robię błąd? Ostatnio dzięki Tobie wywnioskowaliśmy że przesadziłem z witamina D3, widząc wynik obecny 61,2 to w apogeum mógłbyć gdzieś w okolicy 80. Jak miałbym to wszystko złączyć i wdrożyć proces naprawczy? Byłbym wdzięczny za Twoją odpowiedź a propo tego. Dziękuje Ci i wybacz za nadmierna ilość pytań, jednakże człowiek w lęku szuka masę odpowiedzi.
tomakin - 2019-11-14, 21:40
:
Tutaj jest za dużo zmiennych, żeby dało się ułożyć jeden schemat pasujący do każdego. Stany lękowe mogą być wywołane setką rzeczy - niedobory pokarmowe (w tym wypadku nadmiar D3, co mogło spowodować spadek magnezu) to tylko jedna z wielu możliwości. Na pewno masz o wiele za niską witaminę B12, to też może mieć jakiś wpływ - ale raczej nie bardzo duży.

Obserwuj reakcję organizmu na zmianę proporcji wapnia do magnezu w diecie, tężyczka to objaw niedoboru wapnia, a magnez ma z nią tyle wspólnego, że niedoboru samego wapnia w pokarmie raczej nie da się tak o sobie mieć, za to niedobór magnezu sprawia, że wapnia po prostu nie wykorzystasz, ile byś go nie miał. Ale jeśli bierze się dużo magnezu i zero wapnia, to sobie ten wapń w końcu zbijesz do tego stopnia, że będą silniejsze objawy tężyczki, zamiast mniejszych.

Bierz A w większych dawkach, nawet uderzeniowo kilkadziesiąt tysięcy IU (j.m.) dziennie przez kilkanaście dni, spróbuj zmniejszyć na jakiś czas magnez i zwiększyć wapń, spróbuj suplementować lizynę, która reguluje gospodarkę wapniem i jej niedobory też powodują stany lękowe - tylko nie mieszaj lizyny bezpośrednio z suplementem wapnia. I obserwuj.

Jeśli nie będzie poprawy, myśl o innych czynnikach mogących wywołać objawy nerwicowe - inne niedobory, tryb życia, stres, może zaburzenia hormonalne. Terapia relaksacyjna Jacobsona to coś, co jest bardzo skuteczne i co można za darmo sobie samemu zrobić.
revi - 2019-11-14, 22:42
:
Wezmę to na warsztat co napisałeś i sprawdzimy jak to wyglądać będzie. Będę walczyć, także trzymać kciuki. Dziękuje za odpowiedz:) Jesteś wielki!
revi - 2020-01-30, 19:50
:
Hej Tomakin. Dorwałem u mnie w Poznaniu badanie magnezu w erytrocytach, a ono obrazuje magnez który jest wewnątrz tkanek. Mógłbyś mi powiedzieć czy jest to miarodajne i czy sens jest robienie tego? Jeśli tak to jaka przerwę od magnezu mam zrobić by nie zaburzyć wyniku. W google znikomo o tym... pozdro
tomakin - 2020-02-01, 17:35
:
Wszystko zależy od tego, na ile wiarygodne jest laboratorium - a tego nie sprawdzę, bo i jak niby. Test jest w miarę OK, jeśli jest dobrze wykonany, ale czy dobrze wykonają?

Poziom w erytrocytach nie powinien zależeć od suplementacji w ostatnich dniach, ale na wszelki wypadek lepiej tak z tydzień czy dwa nie brać supli.