Zdrowiej - forum medycyny naturalnej

Artykuły i FAQ - zajrzyj zanim napiszesz - Kompendium wiedzy o zwiększaniu gęstości kości

tomakin - 2014-11-19, 03:05
: Temat postu: Kompendium wiedzy o zwiększaniu gęstości kości
http://osteoporoza.lekiznatury.net.pl/

czegoś brakuje?
trawozerca - 2014-11-19, 04:39
:
Ani jednej wzmianki o mleku?
tomakin - 2014-11-19, 15:13
:
Ani jednej, gdyż uczciwość nakazuje to pominąć - badania dają sprzeczne wyniki.
keg1125 - 2015-01-19, 08:18
:
Czy znacie tego sprzedawce http://allegro.pl/strontu...4985782694.html bo o wiele taniej wychodzi niz http://www.iherb.com/Life...ggie-Caps/29332

allegro na 100 dni suplementacji strontu 500mg z przesylka wynosi 28zl
a z iherb 100dni 500mg strontu(czyli 2 tabletki) wynosi 108zl bez przesylki

tylko nie wiem czy sprzedawca ok i czy ten 1% zanieczyszczen to duzo, szkoda ze nie jest to cz.d.a
tomakin - 2015-01-19, 19:28
:
spróbuj kliknąć na swój link :D
keg1125 - 2015-01-20, 13:20
:
ok jeszcze raz link weglan strontu http://allegro.pl/strontu...4985782694.html
keg1125 - 2015-01-20, 13:24
:
czy znany jest Wam ten sprzedawca z linku wyzej bo ja srednio mam przekonanie kupowac u takich, ani nie ma strony internetowej .... CHEMDREAMLAND
keg1125 - 2015-01-20, 14:53
:
Tomakin a Ty gdzie kupiłeś węglan strontu? możesz polecić jakaś firmę lub stronę? i jak dlugo powinno sie go stosowac? np dwa, trzy mc czy dluzej? Czy potem od czasu do czasu?
tomakin - 2015-01-21, 12:30
:
Tak, na pewno ludzie z forum znają sprzedawców odczynników chemicznych z allegro :D

Nie pamiętam gdzie kupiłem, to było parę lat temu - chyba na ebay jeden, a drugi na allegro

Jak chcesz mieć pewność, to zamów tabletki z cytrynianem z Iherb, zapłacisz 100 zł na miesiąc czy dwa.
edyta - 2015-04-06, 17:57
:
Witam,
Dawno nie pisałam na forum, jeśli już to w wątku SM. Do niego powrócę wkrótce i napiszę co i jak ( generalnie wszystko ok, ale to opiszę ). Natomiast tutaj chciałabym co nieco o mojej gęstości kości.
Ostatnia densytometria ( luty 2015 ) wykazała obniżoną gęstość minerału kostnego - w stosunku do badań z lat ubiegłych / badanie z szyjki udowej oraz kręgosłupa /.
Dla porównania:
Badanie z czerwca 2010
BMD zmierzone w AS Spine L1-L4 wynosi 0,998 g/cm2. T-Score stanowi -1,5 odchylenia standardowego i świadczy o osteopenii.
Badanie z lipca 2011
BMD zmierzone w AS Spine L1-L4 wynosi 0,990 g/cm2. T-Score stanowi -1,6 odchylenia standardowego i świadczy o osteopenii.
Badanie z maja 2013
BMD 1,008 g/cm2. T-Score -1,4.
Badanie z czerwca 2014
BMD 0,969 g/cm2. T-Score -1,8
Badanie z lutego 2015
BMD 0,958 g/cm2. T-Score -1,9
Czyli ostatnio spada a wydawałoby się, że powinno się poprawić.
Ostatnie badania, które mogą być istotne / luty 2015 /;
Wapń w Dobowej Zbiórce Moczu - 7,20 mmol/24h / zakres ref. 2,50 - 7,50
Wapń w moczu 2,57 mmol/l
Fosfor nieorganiczny w DZM - 17,64 mmol/24h / zakres ref. 12,90 - 42,00
Fosfor w moczu 6,30 mmol/l
Magnez w DZM - 4,98 mmol - zakres ref. 3.00 - 5,00
Magnez w moczu - 1,78 mmol/l
Kreatynina w DZM - 0,80 g/24h , zakres ref. 0,74 - 1,57
Dobowe wydalanie białka z moczem - 0,10 g/24h / zakres ref. 0,00 - 0,15
Białko w moczu 4,40 mg/dl
Wapń Całkowity - 2,33 mmol/l 2,15 - 2,50
Witamina D3 - 64,40 ng/ml
W morfologii odbiegają od normy:
Neutrofile 71,8% , zakres ref. 40,00 - 70,00 H
Limfocyty 16,5 % , zakres ref. 20,00 - 45,00 L
co może być w/g lekarza ciągle efektem leku immunosupresyjnego ( moje 5-letnie badanie kliniczne leku Aubagio - taka nazwa już rynkowa - na SM i powrót do "normalności" może chwilę zająż, lek wypłukany w lipcu 2014
Badania z grudnia 2014 :
Żelazo 157,0 ug/dl / zakres ref. 33,00 - 193,00
Ferrytyna 23,43 ng/ml / zakres ref. 13,00 - 150,00
Glukoza 84,00 mg/dl / zakres ref. 70,00 - 99,00
Badania z lutego 2015 :
TSH - 1,100 uIU/l , zakres ref. 0,270 - 4,200
FT4 - 1,07 ng/nl , zakres ref. 0,93 - 1,70
Progesteron na granicy - na to Luteina podjęzykowo
Suplementacja zastosowana przed ostatnią densytometrią luty 2015:
Vitamina D3 - 5.000 IU
Vitamina K2 MK7 - 100 mcg
Chela Mag B6 - 200 mg chelatowanego magnezu
Calsin Duo - aquamina TG z czerwonych alg ( w tym wapń ) 1000 mg ( 320 mg wapnia elementarnego )
Ruch: no cóż, nie za wiele , tryb pracy siedząco/dojeżdżający, przyszła wiosna ruszam na nordic i rower + ćwiczenia rozciągające i wzmacniające lędźwiowy
Na chwilę obecnę nie stosuję żandego wapnia, gdyż ten, który do tej pory stosowałam, jest niedostępny na rynku. Zamierzam kupić Chela Calcium firmy OIimp . Konsultację reumatologa mam za 2 tygodnie. Jaka dawka jakiego wapnia byłaby korzystna ?
Oczywiście nadal dieta bezmięsna, bezmleczna i bezglutenowa. Staram się jeść pożywienie bogate w wapń i magnez ale zdaję sobie sprawę, że przy obecnej jakości pożywienia niewiele możemy z niego wydobyć. Jem strączkowe, soczewicę, cieciorkę , kaszę , piję mleko sojowe, migdałowe i orzechowe wzbogacane w wapń, witaminy z grupy B i D3, choć to wzbogacenie jest pewnie śladowe. Jem orzechy ( zmiennie włoskie/laskowe/nerkowce garść dziennie ), miołę co rano siemię, sezam i mak i dosypuję do śniadania + figi suszone jako że zawierają wapń. Co jeszcze mogę dla siebie zrobić ? Jaki preparat/suplement dorzucić, by gęstość znowu poszła w górę. O ćwiczeniach nie wspomnę :) Wiek 41 lat.
Dziękuję
tomakin - 2015-04-06, 18:59
:
nie wiem ile razy Ci pisałem, żebyś kupiła miks witaminy MK4 i MK7, pamiętam że to przewija się już któryś raz z rzędu - jako że TYLKO MK4 ma udowodnione klinicznie działanie chroniące kości.

Do supli dorzuciłbym NISKIE dawki witaminy A - jej suplementacja w dużej ilości powoduje osłabienie kości, ale zupełny brak doprowadzi do ich uszkodzenia. 2500 jednostek, ale co 3 dzień - powinno być OK.

Rodzaj wapnia naprawdę nie ma znaczenia, byle było tam powiedzmy 800 mg - można trochę mniej jeśli mało ważysz, można trochę więcej jeśli masz bardzo mało wapnia w diecie. Ja stosuję jakiś z biedronki, jeśli akurat czuję że powinienem uzupełniać.

No i niestety, żadne suple tak naprawdę nie pomogą, jeśli nie będzie ćwiczeń. Dlatego między innymi astronauci wracają z kosteczkami jak dzieci po tych miesiącach spędzonych w stanie nieważkości. Jesteś ode mnie rok starsza, więc tym się nie zasłaniaj - ja potrafię na domowej siłowni przerzucać ciężary przez 4 godziny pod rząd, więc Ty możesz przez 20 minut.
edyta - 2015-04-06, 19:50
:
Zgadza się, pisałeś.:( Jednak lekarz prowadzący w tym względzie potweirdził, że to, co nabyłam jest jak najbardziej ok. a ja na to przystałam. Czy MK7 zupełnie nic nie wnosi ? Gdzie można poczytać na temat tych badań, że MK4 jest skuteczniejsze niż MK7?
Teraz wyszukałam : http://allegro.pl/witamin...230011186.html,
Jeśli chodzi o wapń sensownym wydaje się być:http://www.sfd.pl/sklep/Olimp_Chela_Calcium_D3-opis2265.html?gclid=CjwKEAjw3YipBRDL2bHhjLmFkQsSJADtzktj-MVhW8mYSTQEh2zdTJdPL7ZWX2EXuPRDnG85ixLpvxoCABjw_wcB

A co ze zwiększonym wydalaniem wapnia w DZM? Co o tym sądzisz ?
Czytałam też w Twoim artykule o kolagenie. Czy tutaj też przydałaby się jakaś suplementacja ?
edyta - 2015-04-06, 20:41
:
Właśnie odnalazłam w moich zasobach suplementacyjnych taki preparat NOW FOODS z ciągle aktualnym terminem przydatności, myślę , że skład nie wygląda najgorzej:
Calcium Magnesium, gdzie 2 kaspułki zawierają:
Witamina D3 - 133IU
Wapń ( z węglanu i cytrynianu wapnia ) 666 mg
Magnez ( z tlenku i cytrynianiu magnezu ) 333 mg
Cynk ( z tlenku cynku ) 6,5 mg

Czy jest jakaś zakladka o przewlekłym stresie ?
tomakin - 2015-04-07, 13:03
:
Ja używam K2 z podobnym składem, ale nie kupiłbym tego na allegro - jeśli już dawać stówę prawie za suplement, to lepiej z pewnego źródła, a konkretnie stąd

http://www.iherb.com/Life...-Softgels/46675

poziom wapnia w zbiórce dobowej nic nie mówi, jeśli nie znamy jego spożycia. Jeśli wydalasz więcej niż jesz, to źle, jeśli mniej, dobrze. No i jeśli człowiek się nie rusza, zawsze będzie wapń tracił i NIC tego nie zmieni.

http://zdrowiej.vegie.pl/viewtopic.php?t=4968

tu jest chyba najbliżej o stresie, a co do K2, musisz PubMed przejrzeć, tam są wszystkie badania.
Frutarianin - 2018-03-23, 15:45
:
Na foliarskiej stronce przeczytałem, że wysoka gęstość mineralna kości na starość zwiększa ryzyko złamań (porównanie do twardego, ale kruchego szkła). Bełkot?
Również, że przyjmowanie wysokich dawek wapnia zwiększa ryzyko raka piersi. Jak z tym?

Może mi się wydaje, ale na którejś stronie pisałeś, że złamania to jedna z najczęstszych przyczyn śmierci w podeszłym wieku. Używając wyszukiwarki internetowej znalazłem wśród najczęstszych przyczyn takie jak rak, miażdżyca, wypadki, ale o kościach ani słowa. Wziąłeś to na chłopski rozum, czy posiłkowałeś się jakimiś statystykami?
tomakin - 2018-03-30, 20:12
:
No raczej typowy bełkot z tym zwiększaniem ryzyka złamań, nigdy nie widziałem badania, które w ogóle by coś takiego sugerowało. Pewnie mają jakąś super hiper cudowną dietę, na której kości znikają w kilka lat a w ten sposób wmawiają sobie, że to tak naprawdę zdrowe?

Z tym wapniem to coś było, ogólnie zbyt wysokie dawki czegokolwiek nie są wskazane, ale nawet jeśli faktycznie zwiększają ryzyko, to o promil tego co np zła dieta czy przebywanie w towarzystwie osób palących.

Z tym złamaniem jest ta, że ono samo w sobie nie zabija, zabijają jego powikłania (odleżyny)

https://www.ncbi.nlm.nih....les/PMC3118151/

tu masz statystykę - umiera nawet 80% starszych osób, u których doszło do złamania szyjki kości udowej, w porównaniu do mniej niż 30% osób które tego złamania nie miały

https://en.wikipedia.org/wiki/Hip_fracture#Epidemiology

a tu masz, że 14% kobiet po okresie menopauzy ma to złamanie
subzero - 2018-03-30, 21:01
:
A jak się odniesiesz do tego co mówi dr Greger o suplementach wapnia, mianowicie, że zwiększają ryzyko zawału.
https://nutritionfacts.org/video/are-calcium-supplements-safe/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21433072
tomakin - 2018-04-03, 04:59
:
najprawdopodobniej ryzyka da się uniknąć, jeśli równolegle stosuje się magnez - możliwe, że wapń po prostu wypłukuje magnez, co jest przyczyną zwiększenia ryzyka chorób serca.
Frutarianin - 2018-05-08, 17:30
:
http://wegetarianizm.vegie.pl/wapn.html
Cytat:
W Japonii jest najniższe spożycie wapnia wśród wszystkich krajów pierwszego świata, przy jednoczesnie najniższej ilości przypadków złamań. USA ma kilka razy więcej tego pierwiastka w diecie, łamią się też kilka razy częściej. Geny nie są tu żadnym wyjaśnieniem - Japończycy którzy wyjechali do USA i przejęli tamtejszą dietę mają takie same wyniki jak biali.

(...) Japończycy mają w diecie i w trybie życia szereg innych czynników, zabezpieczających przed złamaniami, przede wszystkim znacznie więcej się ruszają - może to jest przyczyną, dla której ich kości są mocniejsze.

Damian Parol na swoim blogu zalinkował do badań mówiących, że duże spożycie kwasu fitynowego zabezpiecza przed osteoporozą. Może w Japonii je się go więcej niż w USA?
Cytat:
Zaobserwowano, że osoby, które spożywaj więcej kwasu fitynowego mają mniejsze ryzyko osteoporozy4,5. Wynika to z tego, że kwas fitynowy hamuje aktywność osteoklastów, czyli komórek, które odpowiadają za resorpcję kości. Najwyraźniej korzyści związane z tym mechanizmem znacznie przeważają nad zjawiskiem utrudniania wchłaniania wapnia. Interesujące jest też, że podobną zależność obserwuje się między kwasem fitynowymi a ryzkiem próchnicy2.

https://www.damianparol.com/kwas-fitynowy/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19053869
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22614760
tomakin - 2018-05-14, 04:51
:
Dopóki nie przeprowadzi się badań z suplementacją kwasu fitynowego, to jest takie fantazjowanie jak to, że skoro pijąc dżin z tonikiem upijamy się, pijąc wódkę z tonikiem upijamy się, pijąc rum z tonikiem (ktoś tak robi?) upijamy się, wynika z tego, że to tonik jest substancją, która odpowiada za stan upojenia alkoholowego.

Pokarmy bogate w fitynę są też bogate w tysiąc innych rzeczy i już chyba tysiące razy naukowcy nacięli się na to, że substancja pozornie bardzo korzystna - nie była taka. Pierwszy z brzegu przykład to witamina C.

Rozumiem, że Parol za wszelką cenę chce promować swoją dietę i nagina badania tak, żeby pasowały pod z góry przyjętą tezę, ale z takimi metodami to nie różni się to zbytnio od tego, co robi na przykład Zięba.
subzero - 2018-05-14, 05:13
:
tomakin napisał/a:
Rozumiem, że Parol za wszelką cenę chce promować swoją dietę i nagina badania tak, żeby pasowały pod z góry przyjętą tezę, ale z takimi metodami to nie różni się to zbytnio od tego, co robi na przykład Zięba.

Nie sądzę, by to była trafna ocena Parola biorąc pod uwagę, co sam pisze.
Parol napisał/a:
Z punktu widzenia zdrowia, prawdopodobnie całkowite wykluczenie produktów odzwierzęcych nie jest konieczne, mimo że ich ograniczenie jest korzystne.

https://www.damianparol.c...-niekoniecznie/
Krytykuje też Campbella za fanatyczny weganizm.
tomakin - 2018-05-15, 02:09
:
o kurde, prawdopodobnie, całkowite, koniecznie... borze liściasty, to naprawdę brzmi jak wypowiedź fanatyka :D
subzero - 2018-05-15, 02:48
:
tomakin napisał/a:
o kurde, prawdopodobnie, całkowite, koniecznie... borze liściasty, to naprawdę brzmi jak wypowiedź fanatyka :D

Nie zauważyłeś, ze chodzi o to, że nie trzeba być weganinem w tej wypowiedzi?